En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 30 december 2009

Barndagar


Måste försöka hinna med ett inlägg i dag också, men det är inte lätt att få tid till det med barn och barnbarn i huset. Dagen har varit fylld av pussel, lego och andra pyssellekar. Roligt, men man är ju inte riktigt van, så man blir en smula trött.
Som tur var höll inte den värsta kylan i sig så länge. Vi hade -27 som lägst, men under dagen har temperaturen stigit, så att det var möjligt att ta en promenad med hundarna, om än inte så lång. En viss stirrighet har rått i familjen den senaste tiden beroende på att dottern skulle flytta ner till Stockholm. Det var inte själva flytten som vi gruvade oss för, utan att hon skulle bila ner med ett par kompisat, och som alla vet har inte föret varit det bästa. Det gick emellertid bra och nu är dottern på plats, och vi hoppas att hon ska trivas.
Vaknade före sex i morse av månen som sken in på mig. Det verkade omöjligt att somna om men var inte så lockande att kliva upp heller, så jag tog fram boken jag läser just nu, "Dumskallarnas sammansvärjning" och fortsatte kämpa med den. Måste tillstå att jag tycker den är ganska tjatig och omständig. Den kommer inte att hamna bland mina favoriter.


cicicicicicicicicici

5 kommentarer:

  1. Cici, för hum hum, du måste inte hinna med ett inlägg varje dag bara för att du har blivit bloggare.

    SvaraRadera
  2. Nej jag vet , men det är ju så roligt nu när jag har kommit på hur man gör. Övning ger färdighet, så sant som det är sagt.

    SvaraRadera
  3. Cici jag känner igen allt du skriver ( utom att en dotter som flyttat till Stockholm....)
    Jag har ett par novellsamlingar på mitt sängbord, det känns lagom så här när dygnen inte har den vanliga rytmen....
    Ha ett gott raketfritt år!

    SvaraRadera
  4. Sommaren känns långt borta nu när jag ser bilder från vårat uthus. Men man måste ju erkänna att vintern nog har sin charm ändå...
    Ha ett gott nytt år! / Jörnsborna gm.Marie

    SvaraRadera
  5. Så kul att Jörnsborna tittar in! Välkomna åter, både till min blogg och till byn.

    SvaraRadera