En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 29 december 2009

Vinterdagar

Korta dagar, kalla dagar, men i dag fick vi i alla fall se solen. Vår sonson med vidhängande far följde med oss hem i går från stan. Vi kom oss iväg till slut för att uppvakta äldsta barnbarnet som fyllt fyra, men roligt var det inte på vägarna. Att hitta på presenter till barnen är heller inte lätt, dom har ju så förtvivlat många grejor redan. Då jag växte upp sov vi tre systrar i ett rum, i tripp-trapp-trullsängar. Vi hade varsin låda med kläder i en byrå och i ett skåp hade vi varsin låda och hylla där vi hade våra saker samt en stor låda längst ner, med hjul på, där våra gemensamma leksaker fanns. Det var allt. Jag kan inte påminnna mig att vi tyckte att vi hade lite leksaker. Ja det är klart, helst hade vi ju sett att det fanns en riktig hund och likaledes häst också, men man kan ju inte få allt.
Sonsonen och jag har hunnit tumla om i snön medans solen var uppe. Ett tag var det snudd på att farmor skulle bli kvar i en snödriva, för snön är ju så luftig och ger inget motstånd för en tung kropp som sjunkit ner.

cicicicicicicicicici

5 kommentarer:

  1. Tiderna förändrar det mesta...både pryl innehav och kroppstyngd!
    Svårt att ändra på, vill jag påstå....

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du är för lite bred, det är därför du
    sjunker i snön....
    /Malte

    SvaraRadera
  3. Jag har verkligen gjort mitt bästa för att bredda mig nu över julhelgen. Skinka, sillsallad, prinskorv, kakor och godis. Det kommer nog att märkas om några dagar.Får väl göra en ny djupdykning i snön då.

    SvaraRadera
  4. Jag höll inte på att hitta till den här sidan i dag. Hade glömt att det var "Byrackan" du hette. Det är nog säkrast att jag anmäler mig som följeslagare så jag inte tappar bort dig igen.

    SvaraRadera
  5. Ja det vore ju synd, så många kluriga och kloka kommentarer som du kommer med.

    SvaraRadera