En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 2 januari 2010

Frusen


Av någon anledning blir jag alltid frusen då jag sitter vid datorn. Är det för att jag sitter still, eller spänner jag mig då jag sitter och skriver? Särskilt frusen känner jag mig i dag, men det kan ju bero på att jag är förkyld och troligen har lite förhöjd temperatur.
I natt läste jag ut "Dumskallarnas..", och jag måste nog smälta den ett tag innan jag vet riktigt vad jag tycker. Kan bero på att jag läst på nätet att flera har den som en favoritbok, och jag själv tycker (just nu) att den är tjatig, plottrig och inte ger mig något budskap, jag blev mest trött. Ja, medkänsla med hans stackars mamma fick jag förståss, och att den ena huvudpersonen saknade empati på alla plan och den andra fick läsaren inte träffa förrän på de sista sidorna. Skulle ha varit mer intressant att läsa om henne.
Nu väntar två böcker av Herta Muller (hittar inget tyskt y på tangentbordet), "Hjärtdjur" och "andningsgunga". Ska bli spännande!


cicicicicicicicicici

4 kommentarer:

  1. Antagligen är det din egen kroppstemperatur som spelar dej ett spratt.
    Krya på dej!
    Jag har tagit en skön promenad idag och nu önskar jag att jag kom igång med mitt skrivande....

    SvaraRadera
  2. När jag satt vid förra datorn upplevde jag samma sak. Det berodde på fläkten i datorn. Jag fick vinkla "blåset" bort ifrån mig på vintern :-)

    Kramar från Pennelina

    SvaraRadera
  3. Det har jag aldrig kommit att tänka på, det var ett bra tips. Ska se vad jag kan göra. Tack Pennelina och kram tillbaka.

    SvaraRadera
  4. Jag fryser också när jag sitter vid datorn. Det beror nog på att man sitter still.

    SvaraRadera