En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 8 januari 2010

Humörsvängningar


Jag trodde knappt mina ögon då jag tittade på termometern i morse då jag steg upp. -13 grader. Blev tvungen att gå ner och titta på termometer där också innan jag förstod att det var sant. Äntligen kunde jag ta ut lillvovven på promenad!
Lite senare på förmiddagen kom 38:an med familj intumlandes, och det är alltid ett välkommet besök. Att få små barnarmar runt sin hals är ljuvligt.
Nu har besökarna farit hem och lugnet har lagt sig i stugan. "På spåret" och "Morden i Midsummer" väntar. Men före det hade jag tänkt kolla vad som hänt på bloggsidorna och då for humörpendeln från topp till botten. Kanske den hinner stabilisera sig på den övre halvan innan kvällen är slut.
En vacker solnedgång hade vi på eftermiddagen, men de vackra färgerna var omöjliga att fånga på bild. Visar därför en från ett tidigare tillfälle.


cicicicicicicicicici

5 kommentarer:

  1. Till min dotter om hon läser detta; Det var inte dina kommentarer som påverkade mitt humör, dom såg jag mycket senare och då steg humöret mot topp igen.

    SvaraRadera
  2. Låter bra att humöret är på topp igen!

    Vi har fortfarande trassel med vattnet, men det är inget fel på pumpen :-) "Bara" en ledning som läker på vägen in från brunnen - som ligger vid husväggen. Tur man har en händig karl i huset! (Jag kan dessutom köra pumpen för att få upp trycket på vattnet emellanåt - än så länge :-))

    Vi har -27 grader här just nu, men det ska bli varmare... Pojken min har dubbla pass i lagårn i helgen, så jag vaknade när han steg upp. Ska gå och vila mig en stund nu innan dagen börjar på allvar :o)

    Varma kramar i vinterkylan från Pennelina

    SvaraRadera
  3. Ni båda gör så bra inlägg och kommentarer!
    Jag måste tillstå att jag inte gillar "energitjuvar" har liksom inte tid att öda min tid på det....kalla det egoism om ni vill men så är det!
    Pajkastning ligger inte för mig....

    SvaraRadera
  4. Kram på er! Ni är härliga människor <3<3<3

    SvaraRadera
  5. Ullstrumpor kan vara bra att ha på fötterna, då klampar man inte så mycket. Men nu ska jag slita mig från min viktiga pusseltjänstgöring och gå ut i det härliga vädret, efter lite ny energi i form av lunch.

    SvaraRadera