En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 17 januari 2010

Husfilosofi


Somliga människor går igenom många svårigheter under sitt liv, blir lite slitna och skeva, men är vackra att se på ändå. Som gamla hus kan vara.
Andra är mer som ett kataloghus, flott fasad men det ekar ihåligt då man knackar på väggarna.
Sen finns det naturligtvis personer som har ett högst normalt liv, ser kanske inte så märkvärdiga ut men är rejält byggda. Som en platsbyggd tegelvilla, kanske.

Vilket hus jag skulle liknas vid törs jag inte tänka på!


cicicicicicicicicici

5 kommentarer:

  1. Såna där tankar om hus och människor med, för den delen, ägnar jag mig också åt.
    En del hus har ingen själ till exempel. Har bott i ett sånt, men kunde inte bo kvar så länge.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag upplever att stugan vi bor i har en personlighet som gör att jag trivs här och känner mig trygg.

    SvaraRadera
  3. Ett hus är ett hus...ett hem är något annat! Ett hem skapar man.

    SvaraRadera
  4. Verkligen ett tänkvärt inlägg!

    SvaraRadera
  5. Hej Sofie, så roligt med en ny bloggbesökare. Nu blir jag ju nyfiken och måste kolla din blogg. Välkommen åter!

    SvaraRadera