En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 31 januari 2010

Januari börjar året, februari kommer näst...


Sista dagen av denna kalla vintermånad går mot sitt slut. Dagarna har blivit en aning längre. Kylan har varit hård och ska visst fortsätta vara så ett tag till.

Framtidsgruppen i Fällforsbygden har haft möte i byagården i N-träsk denna kväll, och det finns mycket att arbeta med och för. Bordet i "biblioteket" var fullsatt, jag tror det var sexton personer där. Skolor, butiker och tomma hus var en del av det som förhandlades om.

Har också varit nere i Holgers idag och städat upp lite efter dotterns flytt. Ställt tillbaka i hyllorna det som inte fick plats i bilen, fyllt igen med saker där det blivit lite tomt.

Ska nu dra mig upp till sköna sängen och öppna en ny bok innan jag blir alltför trött.


cicicicicicicicicici

2 kommentarer:

  1. Ja, kan du tänka dig att det redan gått en månad av det nya året :-) Hur januari än har varit så tycket jag att det har varit en vacker månad.

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Vacker och kall, Pennelina.

    SvaraRadera