En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 11 januari 2010

Ljuset kommer åter


Vilken härlig dag! Jag hade nästan glömt bort att sådana fanns. En riktig härlig sparktur fick jag och hundarna mitt på dan. La den sista biten i pusslet först så att jag kan lägga det bakom mig. Den får ligga kvar på bordet till i morgon så att maken får se det i natt då han kommer hem från Kiruna.
Han har tagit tåget dit för första gången. Det börjar kännas lite jobbigt för honom att köra bil fram och åter så långt den här årstiden, så han klev upp klockan tre i morse och tog morgontåget från Stockholm , klev på i Jörn, och kommer åter i natt någon gång runt midnatt.
En tur till stan blev det också denna dag. Köpte en dragsele till lagotton, och hade tur att det fanns en i hennes storlek hemma. Så nu ska det bli spännande och se hur hon reagerar på att få dra en pulka efter sig. Jag tar en vanlig gammeldags plastpulka som finns kvar efter barnen, och en skalm som vi använde på Charlie, vår Berner Sennen, då dottern var liten och han drog henne i skrinda. Jag tänkte att Cilla skulle få dra barnbarnen i pulkan när hon har blivit van vid den.
Bilden ovan togs i början av februari i fjol.


cicicicicicicicicici

7 kommentarer:

  1. Ja, jag lade märke till det häromdan, att det är ett annat ljus ute nu - även när solen inte är uppe! Det ger hopp :o)

    Skönt att slippa vara efter vägen...

    Nu skulle vi haft en släde här! Tänk vad härligt att ta en tur med hästarna i snön!

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Verkar som om det var ett tag sedan ni sparkade opp i byn!

    SvaraRadera
  3. Inger, bilden var från februari i fjol, när det hade varit ett ordentligt snöoväder. I dag har jag motionerat per spark och det var perfekt sparkföre och Mullbergsvägen var plogad, i alla fall till Einars koja där jag vände.

    SvaraRadera
  4. Är det plogat ända till kojan? Då ska jag ta mig tusan ta en tur. jag gillar Mullberget.

    SvaraRadera
  5. mats i träsket12 januari 2010 11:38

    Mullbergs 4 ever. Där är trevligt, själv blev det spark till Lidträsk med hundarna. Det har vistats älg en tid längst upp i backen ovan Hundtjärn. Se upp då ni bilar, där har det körts på älg förr o sker nog igen. Det borde vara en varningsskylt där tycker jag, ingen sikt bakom krönet och där går de oftast.

    SvaraRadera
  6. Jag har aldrig mött någon älg där. Däremot kom det en ren travande en gång. Han var på väg norrut och höll sig precis på mittlinjen. När jag hade saktat ner till krypfart, avvek han som nådigast från strecken, rundade min bil och fortsatte sen nerför backen. På mittlinjen.

    SvaraRadera
  7. Men på Mullbergsvägen fanns det färska älgspår!

    SvaraRadera