En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 1 januari 2010

Årets första dag


Nytt år, ny förkylning. Tack mina gullungar för det senare. Vädret är uruselt, -10 och kraftig blåst gör det ytterst oangenämnt att vistas ute. Det är inte bara jag som tycker det, till och med hundarna ogillar vädret. Passar bra att sitta inne och se en film eller läsa en bok. Ett och annat korsord eller kanske en sudoku kan nog duga i dag också.
Kom förresten att tänka på vilken som var den första bok som jag fick. Det var "Nalle Lufs och Skrutten" av Gösta Knutsson. Måste nog gå ner i Holgers och leta reda på den. Skulle vara roligt att läsa den än en gång. Minns den som en mycket underfundig historia och en hund och en nalle som är ute på en semesterresa. Det börjar snart vara dags att presentera den för äldsta barnbarnet, som för övrigt är en bokslukare av stora mått.


cicicicicicicicicici

9 kommentarer:

  1. Gott nytt år till er från oss!

    Kramar från Milo och Pennelina

    SvaraRadera
  2. Nalle Lufs och skrutten, hmmm den känner jag igen.

    SvaraRadera
  3. Angående ordkontrollen i kommentar rutan...
    Anpassa
    Inställningar
    Kommentarer
    På frågan: Vill du visa ordkontroll för kommentarer så markerar du NEJ
    SPARA INSTÄLLNINGAR

    SvaraRadera
  4. Tack igen för hjälpen, Inger. Och skönt att ni kommit välbehållna hem efter utflykten

    SvaraRadera
  5. Varsågod, jag är sååå glad att JAG kan hjälpa någon när det gäller datorer....
    Hem ljuva hem!

    SvaraRadera
  6. Aha, jag ser att du redan har fått hjälp med ordkontrollen.
    Då får jag istället passa på att önska dig ett riktigt bra 2010.

    SvaraRadera
  7. MVG, Inger hon är snabb som en krokodil hon. (Ett gammalt uttryck här i familjen).
    Hoppas att 2010 blir ett bra bokår, ja ett bra år överhuvud taget för dig och de dina. Med många bra berättelser på din blogg.

    SvaraRadera
  8. Oj,va trevligt har du börjat blogga. Då får man väl färre mail i fortsättningen och får gå in och läsa här i stället. Ser att du är både hustru, mamma, farmor och matte men du är väl syster också, eller? Här nere i götet har vi
    -6 grader så vi sitter också inne och kurar.
    Ha en god fortsättning på det nya året.
    Ninnie

    SvaraRadera
  9. Oh, herre gud, nu har man gjort bort sig igen! Inte minst är jag en SYSTER också! Hoppas jag får komma och hälsa på i Götet i fortsättningen, och i Eken.
    Välkommen in på min blogg i alla fall och lägg in den på favoriter så att du fort och enkelt kommer in. Skaffa dig ett googlekonto så behöver du inte skriva under varje gång du ska in och huta åt mig.
    Här sitter vi också mest inomhus och kurar. Det är bara när hundarna måste ut som vi tar en nypa frisk luft, eller om det krävs skottning. Nog har jag tänkt att maila er även i fortsättningen, man vill kanske inte lägga ut allt för privata saker på bloggen, men det kanske blir lite längre mellan gångerna,nu när ni kan nå mig här. God fortsättning lillasyster och hälsa de övriga i familjen!

    SvaraRadera