En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 23 januari 2010

Ovälkommet besök


Har fått besök i dag också, dock av det mera otrevliga slaget. En bacillusk av något slag som får det att susa i huvudet, isa inpå bara benen och ömma i magen.

Jag hann ut på den dagliga skogspromenaden med hundarna och kameran innan jag fick besök, och hann även göra lite nytta, som att stryka tvätten, klippa hundarnas klor och laga middag.

Har intagit en stor alvedon och hoppas att den ovälkomne bacillen har gett sig av till i morgon.


cicicicicicicicicici

5 kommentarer:

  1. Men stackars dejsan, visst har du nyss varit sjuk??
    Jag rekommenderar att du tar en Ipreen ( Ibumetin) tillsammans med Alvedon, det blev vi rekommenderade av vår läkare.
    Krya på dej fort!

    SvaraRadera
  2. Äsch, inte är det synd om mig inte. Har faktiskt glömt om jag var sjuk nyligen, så det var nog ett tag sen. Den här gången är nog barnbarnen oskyldiga. Misstänker starkt att det är en stockholmsbacill som dottern hade med sig.
    Har sovit gott i natt och än så länge känns det ganska skapligt.

    SvaraRadera
  3. Uff då! Har du fått magsjuka så är Imodium plus ett knallbra tips. Fungerar inte på alla, men om det gör det är magontet borta på någon timme :-)

    Hoppas du kryar på dig snart!

    Kram :-)

    SvaraRadera
  4. Tack för goda råd! Får nog räkna in den här dagen också som sjukdag, känns inte alls lika bra nu som i morse.

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas du mår bättre nu, Cici!

    SvaraRadera