En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 26 januari 2010

Shopping


Det här var lite intressant. När jag letade efter en relevant bild till detta inlägg gick jag in på googlebilder under shopping, och nästan varenda bild föreställde unga tjejer som handlade kläder! Handlar aldrig karlar? Dum fråga, det är klart dom gör, men det verkar vara på samma sätt som att det alltid ska var en blondin som är den dumma i filmer, på bilder, i historier. Som varande en blondin, var i alla fall det då jag var yngre, protesterar jag å det bestämdaste! (Kan man verkligen skriva så: bestämdaste?)

Jag mår fortfarande ganska dåligt, så det där med vattengympa var jag tvungen att slopa i dag. Däremot var jag tvungen att ta mig till stan och handla sånt som jag skjutit på framtiden, men som nu var helt slut. Det gäller att lägga upp rutten så att man är så effektiv som möjligt. Först stanna till i Kåge och återvinningsstationen, köra gamla Kågevägen till Granngården för att köpa foder till hundar och fåglar, sen till Centrum och snabbt in i stora varuhuset. Ut igen lika fort, men i Kupan tog jag det lite lugnare. Där fyndade jag tre böcker á tio kronor, två fruktknivar á fem kronor och en "norsktröja" á 125. Visserligen var tröjan tillverkad i Kina men i 100% ull och den ser väldigt norsk ut med spännen och allt.
Sist, men inte minst, Solbacken, och matinköp.
Jag for straxt före tio och var hemma halv två. Det var ganska effektivt tycker jag.

I Staan har dom i dag haft kommunfullmäktigemöte, och till vår glädje blev det beslutat att Fällforsskolan blir kvar åtminstone till 2011! De övriga hotade skolorna kommer det att beslutas om när bättre underlag inhämtats. Visst kan man bli lite konfunderad över att dom inte redan nu hade nog med underlag, eftersom dom troligen hade beslutat om nedläggning om det inte hade blivit ett sådant rabalder på berörda invånare. Det gjorde vi bra, tycker jag!

cicicicicicicicicici

11 kommentarer:

  1. Nån som vet hur man tar bort en bild från ett inlägg? Ibland blir inte bilden vad man tänkt sig, men jag har inte kommit på hur man tar bort den då.

    SvaraRadera
  2. Du kan klicka på den lilla ( om det är den du ska ha bort) och delita....

    SvaraRadera
  3. Det är inte roligt att vara okry, själv är min redan krånglande nacke ojust angripen snett bakifrån av en nackspärra....
    /Malte

    SvaraRadera
  4. Nu är du nog efter din tid MVG. Yngre karlar shoppar visst. Har du inte sett dom på stan, välklädda efter sista modet med händerna fulla av kassar från stans klädaffärer.

    SvaraRadera
  5. Kärringar shoppar helst inte heller. Dom handlar bara det som tarvas för överlevnad!!!
    Mellan tio och halv två!!!! Det tycker jag är jättelänge. Själv försöker jag undvika att vara i Staan mer än en timme...( med undantag för de dagar då det är biblioteks besök)Bilresan tar ju också sin tid....

    SvaraRadera
  6. Det var inklusive restid och stopp vid återvinningsstationen i Kåge, Inger.

    SvaraRadera
  7. Okey då...du var snabb! men du fattar vad jag menar...så lite shopping som möjligt för min del. Undrar om jag kan klassas som karl då..?

    SvaraRadera
  8. Hej Cici
    Mycket reklam för shopping är ju riktat till kvinnor. Jag tror kvinnor kan shoppa en hel dag i taget.
    Själv vill jag ha klart för mig vad jag villa ha så att besöket i affären eller varuhuset tar så kort tid som möjligt. Ändå åker jag ibland till köpcentret utanför stan, där allt finns nu för tiden.
    Nisse

    SvaraRadera
  9. Det gäller nog fortfarande men de yngre männen kommer på bred front.
    Jag gillar inte heller att springa på stan i onödan, men det resulterar ofta i att jag skjuter saker på framtiden och till slut har jag jättemycket som ska utföras. Vad som till slut brukar tvinga in mig är då hundmaten tar slut. Då finns det ingen återvändo.

    SvaraRadera