En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 7 januari 2010

Tur man har SAAB


Nu har Astrid och jag farit runt byn och ett par grannbyar och delat ut flygblad i alla brevlådor. Det tog nån timme, men det tog tid innan vi kom iväg eftersom Astrids bil vägrade starta. Men jag har ju en SAAB och då är det inga problem att komma sig iväg. Att den dessutom stod i garaget där det bara är 12 minusgrader, inte 30, kanske har sin betydelse. Nåja, nu får alla läsa vad dom bör göra den 13 denna månad. Hoppas att många ställer upp, det gäller ju vår landsbygds framtid.
Svin ligger i tiden, svininfluensa, vildsvin (ska finnas kött från dom i butikerna framöver sägs det) och SVINKALLT! Bäst att hålla sig inne, och då är det lika bra att passa på med sånt man inte hinner med annars, som att lägga pussel. Gubben fick ett paket före jul som kunde vara en chokladask, mums tyckte han. Döm om hans besvikelse då det innehöll ett pussel på 1000 bitar. Han som är färgblind! Men jag har ockuperat köksbordet och hoppas få det klart i morgon.


cicicicicicicicicici

14 kommentarer:

  1. Åh, vad det var längesedan jag lade ett pussel! Hade dille på det ett tag... ju större, desto bättre! Lycka till :-)

    Kramar från Pennelina

    SvaraRadera
  2. Tack Pennelina. Det var länge sedan för mig också. Jag löser varje sudoku och korsord jag kommer över och pussel hör lite till den kategorin. Skillnaden är att då man lägger pussel kan man ha tankarna på annat håll. Men avkopplande är det.

    SvaraRadera
  3. Ska du inte sova inatt??? jag gillar också att lägga svåra pussel och att lösa knepiga korsord. Nackdelen med pussel är att man bör ha ett bord som är stort nog och som man inte ska ha till annat....
    Hoppas vi kan närvara den 13.e

    SvaraRadera
  4. Vi har mycket gemensamt, Cici och Inger :-)

    Kramisar!

    SvaraRadera
  5. Inger, jag sa inte att det ska vara klart till i morgon, jag hoppas få det klart i morgon någon gång. Det ska vara roligt och avkopplande, inte stressande. Jag har en pusselmatta, så det går att rulla ihop det om vi skulle behöva bordet.

    SvaraRadera
  6. Ja men det är dock 1000 bitar som ska falla på plats...cyberrymden tarvar också sitt!!!!
    Pusselmatta är nog smart!

    SvaraRadera
  7. Dessutom kommer jag nog att få revidera tidsplanen för morgondagen redan nu, för 38:an ringde just och meddelade att han och familjen kommer hit i morgon. Vem är nu 38:an? Jo det är sonen i stan, som hamnade i Norran, och nu även på museet, som nr 38 i deras presentation över 100 personer i Norran. Numret anger åldern.

    SvaraRadera
  8. Eh, en insinuant fråga. Var det du som hade köpt pusslet till gubben?

    SvaraRadera
  9. mats i träsket8 januari 2010 09:02

    Ha Ha MVG, tänkte samma sak faktiskt. Det lät lite lurigt det är....

    SvaraRadera
  10. Vad har ni för tankar om mig egentligen?!!
    Nej det var en julklapp från hans f.d. arbetgivare, och tanken var nog god.

    SvaraRadera
  11. mats i träsket8 januari 2010 11:21

    Nej inte tror jag det om dej, däremot visste jag inte om att din bästis var färgblind. Men å andra sidan är det mycket jag inte vet.

    SvaraRadera
  12. mats i träsket8 januari 2010 12:09

    Du som har fåglar runt dig, har du sett nötkråkan i vinter? Hann inte fram med kikaren helgen som var, tyckte det var likt, men synen...

    SvaraRadera
  13. Jag tycker mig ha hört den tidigare i höst. Den, ibland dom, gillar Axels tall med sina jättekottar, och ibland sitter den i lärkträdet i Holgers.

    SvaraRadera
  14. Lycka till med pusslet. Lite för tålamodskrävande för mig.

    SvaraRadera