En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 11 februari 2010

"De nakna kvinnornas ö"


Jag gillar Inger Frimanssons böcker. Det är lite Hitchcock över dom tycker jag.Hon har ett lättfattligt språk och bygger fort upp en kuslig stämning, fast det inte har hänt något. Ännu. Man förstår att huvudpersonen går mot en katastrof, men in i det sista hoppas man ändå att det ska klaras upp på något sätt.
Här pendlar huvudpersonen mellan stad och landsbygd, mest det senare. Människorna blir för mig levande och man får uppleva vad som sker genom olika personer.
Varför boken har fått den titel den har, är lite svårare att förstå. Ön finns med i berättelsen men har inte så stor betydelse att den borde fått ge namn åt boken, enligt mig. Men jag kanske har missat något där. 
Denna bok gavs ut 2003 och är på 330 sidor. Jag hittade den på Kupan till  det facila priset priset av 10kr, inbunden.
Jag köpte till samma pris hennes bok Mannen med oxhjärtat, som också visade sig vara signerad av författarinnan!

cicicicicicicicicici

1 kommentar:

  1. Jag gillar också hennes böcker. har läst den som är på bilden...men minns jag den..??? njae..
    En signerad bok måste väl anses som ett fynd!

    SvaraRadera