En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 18 februari 2010

Latmask

Ytterligare en kall dag att lägga till handlingarna. -18 lockar inte precis till långpromenader med hundarna. Husse tog lagotton och gjorde en lite större sväng för att kolla skogen som håller på att avverkas, medans jag och bolonkan tog genaste vägen till Byagården för att lämna några böcker.

Latmasken tränger på sådana här dagar. Mycket tid spenderas framför datorn, vid telefonen och sudokun. Men när OS drar igång på tv:n blir jag rastlös och måste omvandla mina tävlingsnerver till något vettigt och det blev bullbak. Det går som en dans när damerna kör skidskytte, man märker knappt att man knådar, kavlar och rullar ihop. Att det sen inte gick så bra för de svenska damerna är inte mycket att göra åt. Får väl ta en kopp te och en nybakad bulle till tröst.

cicicicicicicicicici

10 kommentarer:

  1. Aha, sudoku! Samma här. Helst ett par om dagen till kaffet!

    SvaraRadera
  2. Vad sägs om ett hederligt knepigt korsord som omväxling???

    SvaraRadera
  3. Jo du Gubben. I Norran har vi två sudoku fem dagar i veckan, utom på tisdagar då har vi åtta.
    För det mesta får man tid någonstans under dagen att lösa dom. Jag tror det håller huvudknoppen i trim. Lite grann i alla fall. Eller hejdar förfallet.

    SvaraRadera
  4. Det går alldeles utmärkt Inger, med korsord också. Nu är dom nästan i lättaste laget i Norran, man börjar kunna korsordskonstruktörens tänkande. Tidningen VI brukar ha knepiga korsord, men nu är det ett tag sen jag prenumererade på den. För övrigt en mycket bra tidning, tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Vi kör med Mästarkryss-tidningen. Den är lagom för våra celler.

    SvaraRadera
  6. Mästarkryss! Det låter hemskt avancerat, säkert inget får en latmask uppe i backen.

    SvaraRadera
  7. Latmasken brukar hälsa på mig också!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Nog klarar du med all din kunskap att lösa Mästarkryssen.
    Och det där med latmasken tar jag med en näve salt, så det så!

    SvaraRadera
  9. Får jag tipsa om den här sidan.
    http://www.websudoku.com/

    SvaraRadera
  10. Tack för tipset, Gubben! Tips är (nästan) alltid välkomna, vad det än gäller. Ibland kan det bli en omvälvande händelse i livet.

    SvaraRadera