En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 27 februari 2010

Ljusfenomen


Man kan inte påstå att det är vackert väder i dag. Himlen är grå och det snöar. Jag vet inte om det är vädret som ger mig migrän, men misstanken finns. Nu för tiden får jag inte huvudvärk utan det slår sig på synen, och jag tycker att jag upplever en viss doft/smak. Det blir lite knepigt att träffa rätt tangenter då det blir ett visst synbortfall just där man fäster blicken, och så zig-zag mönstrat ljusfenomen i synfältets kanter.

Migränen kan också ha sin orsak i den spännande curlingmatchen jag såg på tv.  Fast jag redan hade hört resultatet på radion blev det en thriller av tv-reprisen. Många hånar curlingen och tycker inte att det är någon sport, men dom får då inte medhåll av mig. Snacka om precision!  Hur klarar dom av att gå ner nästan i spagat och samtidigt skicka iväg stenen med exakt rätt fart,curl och kurs? En fördel är att man inte behöver vara orolig att någon ska behöva dö på kuppen.

Ljusfenomen blir det också i istapparna på uteplatsens takkant då solen lyser ur rätt vinkel.

Som diamanter.

cicicicicicicicicici

5 kommentarer:

  1. Det är svårt att inte känna sig rik när man se hur vackert det är i naturen :-) Flott foto!

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Pennelina, människan må vara skicklig, men det är svårt att slå naturen.

    SvaraRadera
  3. Stackars dej, migrän verkar inte vara nåt att stå sig efter... Krya på dej!
    Jag gillar också curling. Jättekul sport att se på teve. Jag har faktiskt provat på det en gång. Det var svårt och något spagatläge var det inte tal om....

    SvaraRadera
  4. Är det inte juvelerna du har hängt ut för vädring??? / Malte

    SvaraRadera
  5. Fint foto!
    Inte roligt med migrän. Jag hade det mycket när jag var yngre.

    Om curling inte är sport, så kan inte golf vara det heller.
    Damfinalen var jättespännande.

    SvaraRadera