En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 9 februari 2010

Telefonen ringde


Det hände något riktigt roligt och spännande i kväll.
Telefonen ringde och det var en klasskamrat från realskolan i Adolf Fredriks Musikklasser som hörde av sig. Vi var bästisar i realskolan och därefter skiljdes våra vägar. Hon fortsatte i gymnasiet,  jag utbildade mig till kartriterska och därefter träffades vi nog bara en gång, och det var 1971.

Jag har försökt att leta reda på henne förut men inte lyckats, men en dag kom jag plötsligt ihåg hennes födelsedatum och lyckades hitta igen henne på Eniro, eller om det var Hitta. Det gäller att flickorna behåller sina efternamn om man ska  ha någon chans att få tag på dom. Jag chansade då jag fann en med rätt namn och rätt födelsedatum och skrev ett kort till henne.

Och i kväll så ringde hon. Så roligt! Hoppas bara att det blir av att vi träffas som vi sagt att vi måste göra. Förhoppningsvis nästa gång jag åker till Stockholm, vilket kanske blir till våren-försommaren.

Vi kommer nog att bli förvånade båda två då vi möts. Vi var i tjugofemårsåldern senast det hände. Och nu är vi i pensionsåldern!

cicicicicicicicicici

7 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att ni får en möjlighet att träffas. Tänk så mycket ni kan berätta för varandra.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj så kul!
    Vi får väl veta mera....

    SvaraRadera
  3. Det kändes plötsligt som om jag blev lite yngre inombords!
    Fortsättning följer, men det kan dröja.

    SvaraRadera
  4. Är det Brasse som sitter längst fram i mitten ? undrar Gunnel

    SvaraRadera
  5. Ja , är han sig lik, tycker du? Du vet väl att du kan klicka på bilden så att den blir större? Kul att du kommer med en kommentar då och då. Du får gärna göra det oftare.
    Kramar från oss alla!

    SvaraRadera
  6. En solskenshistoria, nu måste du se till att ni träffas också. Det kan vara kul att träffa ungdomsvänner, men det är inte alltid man fortsätter att träffas. Man har lite minnen gemensamt men har utvecklats olika, med inte så mycket gemensamt. Blir väl spännande med en träff.
    Ha det så bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  7. Vi kommer nog att se till att det blir en träff så snart det går. Mailen är ju alltid ett bra redskap för att uppräthålla en kontakt, man behöver inte vara orolig att störa eller känna att man inte vet vad man ska prata om.

    SvaraRadera