En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 24 februari 2010

Trassel!


I dag har det kännts motigt allting. Utan egentlig anledning, och när jag äntligen hade tänkt ut vad jag skulle skriva på bloggen, så kom jag inte in! Har nog försökt tjugo gånger innan det äntligen såg ut som vanligt, och det gick att skriva.

Åter en morgon med -30 grader. Stackars lilla Helen, hon fryser om sina tassar, så det är svårt att få henne att göra det hon ska . Men mitt på dagen blev det bättre. Solen börjar stå riktigt högt och med det kommer det värme. "Bara" -15 gjorde det möjligt att ta en lite längre promenad så att hundarna fick springa lösa en stund.

Det börjar bli lite enformigt med allt det vita, hur vackert det än är, men så hittade jag några färgklickar där i snön, så det fick bli dagens bild. 

 En vy över "Västibyn" visar att det var ett strålande vackert väder. Denna dag som Tage S hade 75-årskalas hemmavid för släkten. Hoppas att han fick en riktigt god tårta och en trevlig stund med vännerna.

Jag passade på att frosta av frysen i dag. Man behöver i alla fall inte bekymra sig om var man ska ställa innehållet en sån här dag när det är mycket kallare ute än i frysen. Inget ont som inte har något gott...


Jag brukar titta på ett program på tv som heter "En plats i solen". Det handlar om engelsmän som letar efter bostäder i varmare länder, alltifrån Spanien och Frankrike till Mexiko och Florida. Ibland kan jag ju tycka att det ser mysigt ut med palmer och swimmingpool på tomten, men när jag funderar närmare så skulle jag aldrig vilja byta ut utsikten över Sörträsket mot Medelhavet. Tänk bara så besvärligt att inte få prata sitt eget språk. Det har väl varit lagom svårt att byta storstadsmålet mot bondskan!  Inte för att jag kan prata bondska, men jag förstår i alla fall det mesta.

cicicicicicicicicici

2 kommentarer:

  1. Det är sååå frustrerande när tekniken trilskas, måste bero på att vi blir mer och mer beroende av den.
    Aldrig på tiden att jag längtar till varmare breddgrader....kan bero på att jag inte tål värmen så bra. När det blir alltför varmt här uppe så väljer att sitta i skuggan. Fast nu ser jag fram emot mildare väder, helt klart!

    SvaraRadera
  2. Håller med, Inger. Är det väldigt varmt tappar jag både lust och energi till att göra något. Kyla kan man klä sig mot. Men som alltid; det ska vara måtta på allting!

    SvaraRadera