En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 14 mars 2010

Älgstråket 2010

Och så var det dags för årets upplaga av Älgstråket, som går mellan Norrlångträsk och Ostvik, en sträcka på 22 km.  Samling mitt emot fotbollsplan, med start kl 10.00 söndagen den 14 mars. Temperaturen låg på ca 10 minus, klart och soligt  och med lite vind i ryggen.


En och annan bybo kunde skönjas i mängden och herrar, damer och barn åker samtidigt. Man kan välja på startgrupp 1 och 2 som startar med 5 minuters skillnad. Det är väl för att inte barn och nybörjare ska mejas ner i starten av de mera tävlingsinriktade.


Och här gick starten för den första gruppen, där bland andra min äldste som deltog. Han bestämde sig först kvällen innan att han skulle delta. Han hade väl Vasaloppet i benen fortfarande.
Stilarna var nästan lika många som de deltagande.
Publiken, ofta lika med anhöriga, verkade på gott humör och sken ikapp med solen.

Denna fina plakett får man då man genomfört loppet.

cicicicicicicicicici

4 kommentarer:

  1. Häftigt! Det är så synd att jag inte kan åka skidor längre... fixar inte det där med armarna och hjärtat, tyvärr!

    Kram från Pennelina

    SvaraRadera
  2. Jag brukar säga att jag går på skidor, åka får de yngre göra. Men det kan vara roligt att se på när andra störtar iväg i spåren.

    SvaraRadera
  3. Cici, jag har totalt missat att det var Älgstråket i helgen....men jag har länkat från min blogg till ditt inlägg....Tur att du finns!
    ...och samtidigt som jag....

    SvaraRadera
  4. Inger, länka på du. Du får låna bilder om du vill, för det finns kanske dom som inte förstår det där med länkar.

    SvaraRadera