En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 11 mars 2010

Bara för att..


Jag och maken var in till stan i dag fram och åter. Han skulle till en sjukgymnast och jag skulle till banken för att presentera mig som byns nya kassör. Kanske till glädje för en fd fd kassör som fortfarande fått post gällande byn från banken.

Slaskigt var det då man kom in i växtzon 5, till skillnad mot här i 6:an. Vackra folket i stan gick i kortkort och barhuvade. Jag var glad att jag hade bytt täckbyxorna mot ulldito. Lite ordning måste det ju vara, även för oss från landet.

På min väg från banken passerade jag naturligtvis åtskilliga frestande skyltfönster, men jag var ståndaktig och gick inte in i någon butik. Tills jag fick syn på den här väskan! Först kollade jag länge och väl, sen fortsatte jag att gå, sen tvärvände jag och gick in i affären med väskan.

Vilken tur, dom hade kvar den i skylten och ett ex till. 299 kronor kostade det besöket men det fick det vara värt. Bara för att.

Till slut skulle jag vilja slå ett slag för att få de lite äldre att börja blogga. Kom igen nu tanter och farbröder, mormor, morfar, farmor och gammelfarmor med!

cicicicicicicicicici

10 kommentarer:

  1. Ja, helt enig! Min mamma gick på datakurs för många herrans år sedan, men nu vägrar hon ta i en dator... Pappa däremot använder den både i jobbet och privat. Inte för att jag tycker de är så gamla, men jag antar att det finns de som gör det ;-)

    Flott väska!

    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  2. Pennelina, jag var också rädd i början, men det är så förargligt då barnen kan och inte man själv. Det gäller att börja i en ände och utöka vartefter. Själv började jag med att maila.
    Väskan gjorde mig glad.

    SvaraRadera
  3. Guuu så snygg väska en sådan vill jag också ha....
    Jag som är en höstmänniska MÅSTE ju ha en sådan där väska!!!! Får leta efter nåt liknande när jag ska åt Stockholm....

    SvaraRadera
  4. En damväska med så många fack den kommer att rymma många damsaker, se upp för belastningsskador/Malte

    SvaraRadera
  5. Inger, den är svensktillverkad av märket SigSag och jag har ingen aning om hur den står sig i modesvängen.

    SvaraRadera
  6. Anonyma Malte, det är tur att den är i tyg så att man inte kånkar på allt för tunga saker. Skulle vara börsen i så fall!

    SvaraRadera
  7. Ååå, mamma, vilken fin väska! Bra köp! Visst blir man glad av shoppa ;)
    Själv letar jag och mina blöta fötter fortfarande efter gummistövlar, de hade inga på lilla Åhlens här på Odenplan. Kanske åker jag och Tingeling in till city i mogon och tittar vidare.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Åsa, ska du ha Tingeling redan i morgon, vad spännande. Akta så ingen trampar på henne bara, så liten som hon är. Vad konstigt att det inte fanns stövlar på Åhlens. Det borde ju finnas på Åhlens vid Sergel.
    Hoppas att det gick bra i Åkersberga.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Så rätt! "Missa aldrig en handväska som är gjord för dig" är ett talesätt som någon aldrig kläckt ur sig :D
    Är jag gammal nog tro :)

    SvaraRadera
  10. Gubben, hur ska jag kunna veta det? Alla åldrar är välkomna, men det är inte ofta jag träffar på någon i min egen ålder, alltså nybliven pensionär. Och dom som är äldre är ofta karlar, vad nu det kan bero på.

    SvaraRadera