En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 29 mars 2010

"Mannen med oxhjärtat"

Inger Frimansson: Mannen med oxhjärtat

Inger Frimansson skriver bra som vanligt. Denna roman utspelar sig med brandmän i huvudrollen och deras anhöriga. Det börjar med att en av männen omkommer vid en utryckning och sen börjar det hända andra konstiga saker.
Jag vill inte förstöra spänningen för den som har tänkt läsa den så jag säger inget mer om själva intrigen, men den är helt klart läsvärd. Man får lära sig mycket om hur det går till på en brandstation, då författarinnan "pryat" på en sådan för att lära sig miljön ordentligt.
Jag har läst denna bok en gång förut, men eftersom jag fick tag i den här på Kupan för en tia passade jag på att läsa om den. Deckare har en förmåga att vara snabblästa och snart lika bortglömda.

cicicicicicicicicici

6 kommentarer:

  1. Kan du inte sätta en tag på alla bokrecensioner så man kan läsa dom för sig? Bra när man funderar på att gå till biblioteket tänkte jag..
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åsa, kan jag väl göra om jag vet hur. Ska klura på det.

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Tror jag har läst den. Har så svårt att hålla isär alla deckare.

    SvaraRadera
  4. Tror man lägger till ett ämne till inlägget, typ "recensioner" och då hamnar de i en egen lista i vänsterkanten(men står kvar ibland de andra inläggen också).
    Vore bra tycker jag!
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Åsa, nöjd nu?

    Kramar!

    SvaraRadera