En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 31 mars 2010

Riktig pensionär

Nu är vi redo för påsken.

Min första dag som "riktig" pensionär är snart till ända, och det känns nog som vanligt. Nu har jag ju fuskat och slutade jobba lite i förväg, så det blir ingen skillnad mot hur det har varit.

I morse blev jag uppvaktad med te, bulla och presenter. Hundarna blev mäkta förvånade över husses sjungande, men glada över bullen, som höll på att försvinna in i Cillas gap. Jag hann precis rädda den.

Systrarna har ringt och grattat, dottern också och de övriga ringer nog i kväll då småbarnen lagt sig.

Himlen som var lite grågrinig på förmiddagen sprack plötsligt upp, och det har varit ett helt underbart väder på eftermiddagen. Hoppas att det kommer mer av den varan under påskhelgen så att alla dom som jobbat i veckan får njuta av vårvintervädret under ledigheten.

Vinden, den lilla som var, har mojnat, solen gått ner och det är dags att ta ner flaggan.


cicicicicicicicicici


14 kommentarer:

  1. GRATTIS!
    Jo, jag vet att jag redan har sagt det men man ska fira ordentligt när man väl har nåt att fira :)
    Massa kramar på 65-årsdagen!

    SvaraRadera
  2. Jag vill också gratta. Har du blivit pensionär just på din 65-årsdag. Vad är det man sägger - bra jobbat.
    Det bästa med att vara pensionär är morgonen.
    Läsa tidningen hur länge man vill, inte behöva klä på sig med en gång, kan var ful i håret någon dag, ja, fördelarna är många.
    Njut och GLAD PÅSK.
    kRAM vIOLA

    SvaraRadera
  3. Åsa, tack så mycket - igen och kramar tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Tack för gratulationerna Viola. Ful i håret är jag mest jämnt denna årstid då man trycker ner en luva över skallen varje gång man ska ut. En del av dom andra fördelarna du nämner fallerar på att jag har två hundar som behöver ut på morgonen, men i regel sover dom till jag kliver upp om det inte blir alltför sent.
    Ha en Glad Påsk du också!

    SvaraRadera
  5. mats i träsket1 april 2010 07:28

    Jo grattis cici, hoppas du aldrig tar pension från blogg. Lika spännande varje gång att läsa den.

    SvaraRadera
  6. Jag grattar också en gång till...nu finns dina räkor i min frys...kan komma efter lunch!

    SvaraRadera
  7. Inger, du är så välkommen. Annars far jag ner och hämtar om det passar dig bättre.

    SvaraRadera
  8. Tackar så mycket Imse!

    SvaraRadera
  9. HipHipHurraaa! Lite i efterskott.

    SvaraRadera
  10. Tack Tant Grön. Den som spar, hon har, hurrarop kvar.

    SvaraRadera
  11. MATS, oj ursäkta jag missade din kommentar.
    Tackar, tackar. Så länge jag har något att skriva om så fortsätter jag. När ska du sätta igång då?

    SvaraRadera