En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 24 mars 2010

Skogstokigt


Det finns så mycket märkligt man kan se i skogen när man är ute på dom dagliga promenaderna med hundarna. Växter av många olika slag mer eller mindre kända, djur som skymtar på avstånd, ibland stora och ståtliga älgar för att inte tala om alla olika sorters fåglar. Och svampar.

Nu på vårvintern är det gott om skogsfågel och hararnas spårstämplar går i kringelikrokar överallt, ibland med inslag av rävspår.

Men i går stötte vi på ett verkligt udda fenomen utmed skogsvägen mot Mullberget, en badtunna!
Den bara stod där plötsligt alldeles för sig själv, sprillans ny med blänkande skorsten. Man kan verkligen bli förvånad och det blev jag förstås, så jag tog fram kameran och förevigade det hela.

I dag var den borta. Jag skulle kunna tro att jag sett i syne om jag inte haft bildbevis. En teori nu är att Sandströms Innovation som tillverkar badtunnor, bland mycket annat, har ställt tunnan där för reklamfotografering, och sedan fraktat bort den igen då det var klart.

Livet är fyllt av överraskningar!

cicicicicicicicicici

4 kommentarer:

  1. Snacka om att man snabbt skulle ha förvandlats till en fågelholk....
    Man ska ALDRIG gå någonstans utan kamera det är då ett som är säkert!

    SvaraRadera
  2. Jag har börjat lära mig det Inger. Tur att man har stora fickor i jackan för det börjar vara mycket som ska med. Kamera, telefon, nycklar, hundgodis, näsdukar...

    SvaraRadera
  3. mats i träsket25 mars 2010 08:57

    Tyckte det såg ut som Sverigetunnan!! En som tillverkas av Sandströms men säljs av av min son, gå in och googla på badtunnor, välj sverigetunnan. Då får ni se några fina stämningsfyllda bilder med.

    SvaraRadera
  4. Jaha där ser man. Ska googla lite senare,för det kan vara intressant som bymedlem att känna till.

    SvaraRadera