En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 3 mars 2010

Snålblåst


Det är inte bara här i byn som det blåser snåla vindar.
 I Grekland har dom det verkligen bekymmersamt. Fryst pension, högre skatt mm. Den som har tänkt att semestra där i år kommer med stor sannolikhet drabbas av någon av alla de strejker som blossar upp. Vilket nog gör att turisterna tänker sig för innan dom väljer Grekland som resmål, vilket gör att Grekland får mindre inkomster från turism, vilket leder till.... Det är synd om grekerna just nu.

Det är också synd om människorna i Chile och Haiti som drabbats av jordbävningar och tsunami. I Uganda har hundratals människor blivit begravda av ett jordskred och i Europa dödades många människor av stormen Xynthia. Är det alltid så här eller har det klumpat ihop sig med eländes elände just nu?

Och varför har just jag det så bra? Lite snödrivor, vad är det att klaga över? Fram med snöskyffeln bara och sen kan man slå sig till ro framför en varm brasa, med en kopp te och en god bok. Eller läsa bloggar.

Om jag tittar ut på min baksida kan jag se att de snåla vindarna har gjort en snötårta till mig.

cicicicicicicicicici

5 kommentarer:

  1. Du har så rätt Cici, finns ingen annledning att klaga över ett litet snöoväder, dessutom blir det medvind uppför backen och snön blåser bort från vägen så pass att det ryms en cyckel, bara fördelar alltså.../Malte

    SvaraRadera
  2. jag håller med min man även denna gång!!

    SvaraRadera
  3. Men så glad jag blir, Malte, att det inte bara är jag som ar problem med dom där jädrans CYKLARNA!
    Jag tror förresten att jag har, efter alla dessa år, äntligen kommit på knepet. Cykel stavas med 5 bokstäver.
    Det var bra medvind uppför backen då jag sparkade hem efter styrelsemötet hos Paulis i kväll.

    SvaraRadera
  4. Inger, vad bra Malte har det med en fru som håller med honom mestadels.
    Kalle håller nog inte med!

    SvaraRadera
  5. Nej, jämfört med katastrofområdena har vi inget att klaga på.

    Härliga bilder :-)

    Kram!

    SvaraRadera