En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 2 mars 2010

Uppåt väggarna

Uppåt väggarna kan man tycka att det är då man lägger sig med huvudet under mattes kontorsstol med hjul. Men litar man på matte så gör man.

Uppåt väggarna är vädret i dag. Snöstorm. Det är visst utkanten av ovädret som härjade nere i Europa härom dagen.

 Det blev lite spännande då vi skulle till vattengympan i dag. Snön driver över vägarna och man vet aldrig hur det ser ut från den ena stunden till den andra.

Naturligtvis fick vi möte av en timmerbil på den smala vägen mellan Svartå och Selet. Det var bara för S att köra så långt åt sidan som möjligt och låta timmerbilen ta sig förbi med ett par decimeters marginal, men sen satt vi fast i snödrivan då vi skulle vidare.
 Tur för oss att timmerbilen var tom och att han stannade och kollade om vi kunde ta oss loss. Då han insåg att vi behövde hjälp backade han tillbaka. Vi tre i baksätet tog oss ur bilen för att göra ekipaget lite lättare, och timmerbilens förare skrattade högt: "Var ni fem stycken i bilen!" Han kopplade en kedja och drog loss vår bil hur lätt som helst.

Hemvägen tog vi över Fällfors för säkerhets skull.

Uppåt väggarna har vi också våra barn och barnbarn, så att vi kan se dom då vi sitter och äter, tittar på tv eller bara vistas i köket. Fotona uppdateras minst varje år, utom det stora, som jag fick i 60-årspresent. Jag fick det första då jag fyllde 50, så nu förväntar jag mig ett nytt då jag om några år blir 70.




cicicicicicicicicici

7 kommentarer:

  1. Det är otäckt efter vägen när det är oväder eller halt!

    Kramisar från mig!

    SvaraRadera
  2. Otäckt på vägen men trevligt på väggen...å hästhyllan....

    SvaraRadera
  3. Ja man ska nog inte färdas på vägarna i onödan sådana här dagar. Men vattengympan ska det mera till för att vi ska missa.

    SvaraRadera
  4. Intressant hur vi kan tänka lika - i detta fallet ingersord. När jag läste din blogg tänkte jag skriva: Oj, det var trångt för er fem på vägen, alla får dock plats på väggen.
    Visst är det härligt med djurs tillit - inte gör matte mig illa.
    Ha det så bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  5. Men du kan ju sitta där och värma dina fossingar i den mjuka pälsen.

    Ja nu kan det gott räcka med snö. Det går ju snart inte att ta sig fram på en del ställen.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Polargrevinnan, på väggen kan jag nog rymma lika många barnbarn till om det skulle behövas. Vägutrymmet är mer begränsat.

    SvaraRadera
  7. Imse, hundarna vill gärna hålla sig nära. Kan bli nog så mycket på nätterna av närheten.

    SvaraRadera