En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 28 mars 2010

Urproblem


Apropå det här med att ställa om klockan så har jag ett litet problem. Ja egentligen är det inte jag som har problem, för jag vet ju, men det finns andra i min omgivning som inte tycker som jag. Inte för att det är så ovanligt men i alla fall.

Alltså: om klockan drar sig, vad gör klockan då?
A   Den går för långsamt
B   Den får för fort

Jag har försökt att hitta det rätta svaret på nätet men inte lyckats, så nu ställer jag mitt hopp till dom som läser detta.

cicicicicicicicicici

12 kommentarer:

  1. mats i träsket28 mars 2010 15:22

    Den borde ju släpa efter då, tycker jag. Man ligger ju och drar sig ibland vilket inte gör att man går för fort. Eller......

    SvaraRadera
  2. Mats, jag har nog samma uppfattning som du i frågan.

    SvaraRadera
  3. 3 - 0 så här långt. Stämmer inte riktigt med mina muntliga förfrågningar.

    SvaraRadera
  4. Hej Cici
    Det okej att ligga och dra sig i sängen
    om klockan drar sig.
    Nisse

    SvaraRadera
  5. Nisse,i denna by finns det många som skulle få väldigt brått upp ur sängen om klockan drog sig.

    SvaraRadera
  6. 5 - 0 Nu tror jag inte längre att det är en generationsfråga, kanske mera en dialektdito.
    (Oj, jag tror jag har lyssnat för mycket på "På minuten"!)

    SvaraRadera
  7. I bloggvärlden är det ingen tvekan om vad som gäller i alla fall. Tack för ditt svar, Marianne!

    SvaraRadera
  8. Långsamt, det borde vara så.
    Iaf är det vad jag lärt mig.

    SvaraRadera
  9. Ännelaij, för mig var det också självklart tills någon här i byn tog upp det och många, bland annat min gubbe, var fullständigt övertygande om motsatsen.

    SvaraRadera