En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 7 mars 2010

Vasaloppet

I dag kommer jag att tillbringa en stor del av dagen framför tv:n och Vasaloppet. Äldste sonen deltar i år igen, och han passerade Mångsbodarna klockan 10.21 på plats 8000 någonting.

Han försöker genomföra "Klassikern" , Vasaloppet, Vansbrosimmet, Vätternrundan och Lidingöloppet.
Allt utom Vätternrundan har han gjort, en eller flera gånger, men det gäller ju att göra dom i obruten följd, och med småbarn i huset som gärna delar med sig av förkylningar och sånt, är det inte helt lätt.

Heja Patrik!

cicicicicicicicicici

7 kommentarer:

  1. Hurtig gutt :-) Gubben hade som ung målet att åka Vasaloppet en gång. Nu får det nog vara, sedan han har läckage på tre hjärtklaffar...

    Det där med småbarn är inget spök, för jag var alltid förkyld när de var små.

    Kram från Pennelina

    SvaraRadera
  2. PS! Min favorit kom etta :-) DS!

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna!
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Att dom orkar??? Jag blir trött framför teven jag...

    SvaraRadera
  5. Trött var han, men han kom i mål i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Hej Cici
    Vilken kille! Det är verkligen bra gjort att delta i sådana kraftprov. När jag var barn drömde jag om att åka vasaloppet. Det slutade med att bara vara en dröm.
    Nisse

    SvaraRadera
  7. Ja Nisse det tycker jag också. Jag har inte ens drömt eller tänkt tanken att jag skulle kunna göra något liknande. Hans sambo som kommer från ett annat land hade svårt i början att förstå ståhejet runt Vasaloppet, att det skulle vara något särskilt med det. Men nu tror jag hon har förstått det.

    SvaraRadera