En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 4 mars 2010

Möten

Vinden har avtagit betydligt och vägarna är riktigt hyggliga. Det tackar man för när man måste ut på dom. Hade möte med tandläkaren i dag och hade sån tur att han bara behövde putsa några skarpa kanter.

I går kväll var det styrelsemöte för byanämnden där jag ingår, och då var det bistra vindar då jag sparkade nerför backen. Hem fick jag hjälp uppför då jag hade vinden i ryggen. Det var tur att det inte var min tur att hålla mötet för infarten var totalt igensnöad till Holgers. Någon vänlig själ hade rensat där i dag med en traktor. Tack för det, vem det nu var. Gubben kommer säkert uppskatta det då han kommer hem från en lång arbetsdag i Luleå.

Det var första mötet för den nya styrelsen och undertecknad hade "turen" att bli kassör, så i dag  har jag haft inskolning hos förra kassören. Hon visade med tålamod och tydlighet, som den fd lärare hon är, hur sakerna ska skötas. Dessutom bjöd hon på kaffe och gobulla. Nu gäller det att sköta uppdraget ordentligt, men lite gruvsamt är det allt.

Hörde nyss på radion att  de första vårtecknen har visat sig i södra delen av landet. Det känns långt borta hos oss just nu, när snöhögarna växer sig höga och snart verkar nå himlen.

cicicicicicicicicici

3 kommentarer:

  1. Igår var jag till dom nya styrelseledamöterna för att fota dom...det blev många skämt....Nä jag fastnar inte, Nä jag kommer inte hem förrän om tre fyra månader OSV....
    Men bilderna togs och nu ska dom bara in på sidan också....om jag klarar det vill säga, inte helt enkelt att vara Byawebba.

    SvaraRadera
  2. Heja Inger! Du har ju gjort det förut så då går det nog bra nu också. Kan du inte byta ut min bild mot en sån där ritad gubbe som MVG har?
    Förresten vad heter er nya franne i efternamn, HAN alltså? Skriver ut räkningar till samtliga bybor just nu.

    SvaraRadera
  3. GRANNE, ska det vara. Men jag vet nu.

    SvaraRadera