En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 15 april 2010

Solrum


Det borde vara obligatoriskt i varje liten norrlandsby, det som nu installeras i alltfler äldreboenden.

 ETT SOLRUM!

Tänk att en mörk och kall vinterdag få gå till detta rum och sitta en halvtimme, iklädd shorts och linne eller rentav bikini, i solens sken, låta sanden kittla mellan tårna, höra vågornas brus och palmernas sus, småprata med några goda vänner och smutta på en svalkande fruktdrink. O vad vi skulle må bra!

Utrymme finns, jag vet vilket företag som installerar det hela och jag tror att de flesta i byn skulle använda sig av anläggningen. Men det finns ett problem....

PENGAR

Det kostar minst 250 000 kronor!

Någon där ute som har för mycket av den varan och vill sponsra stackars kylslagna norrlänningar?

cicicicicicicicicici

10 kommentarer:

  1. Sorry inga slantar, jag har läst om de där sol eller ljusrummen, de gör en fantastisk nytta. Vi behöver ljuset för att må bättre.

    SvaraRadera
  2. ...suck...jag har ju nyss varit på shopping...!

    SvaraRadera
  3. Det där är ju en förträfflig ide som alla skulle behöva under den mörka årstiden. Hela byn får väl gå samman. Istället för badhus blir det solhus. Perfekt!

    SvaraRadera
  4. Hej Cici
    Det här kanske vore bättre än alla äventyrsbad för miljoner de bygger lite varstans.
    Nisse

    SvaraRadera
  5. Inger, nån liten slant har du väl över.Många bäckar små, du vet.

    SvaraRadera
  6. Tant Björn, du anar inte hur liten den här byn är! Det skulle krävas många tusenlappar per hushåll.

    SvaraRadera
  7. Nisse, det kanske vänder sig till en annan åldersgrupp. Men vem vet, utvecklingen kan ju gå fort, se bara på telefonerna, så om några år kanske anläggningen har blivit mycket billigare. Men jag hade gärna sett fram emot ett solrum till kommande vinter.

    SvaraRadera
  8. Monkan, ursäkta att jag hoppade över dig! Allvarligt talat så tror jag att det här kommer starkt. Dom farliga UV-strålarna är borttagna, men man blir lite brun. Annars är det ljuset och värmen som har god effekt på värk och stela leder och muskler. Det påverkare melatoninet också så att vi blir mycket piggare.
    Det skulle suttit bra med en högvinst nu, men då kanske det vore bra om man köpte lite lotter också

    SvaraRadera
  9. Okay, klart att jag kan gräva på kistbottnen för en sådan här LYSANDE idè!
    Du kan räkna med mig!

    SvaraRadera
  10. Inger, jag visste väl att jag kunde lita på din medverkan!

    SvaraRadera