En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 16 april 2010

Fredagsstädning

Förutom att titta på fåglarna utanför köksfönstret i dag så har det varit städdag. Jag har nöjt mig med nedervåningen, men då hann jag ta de två fönstren i kammarn också, och byta från vinter- till sommargardiner. Jag kan slå vad om att det kommer att snöa i morgon bara för det. Och säkert blir det snö med inslag av isländsk aska!



 Men jag känner mig nöjd med att jag har kommit igång med fönstren, särskilt dom här två, för i det ena brukar hundarna stå och titta ut mot vägen och garaget. Dom är precis som småbarn, dom måste trycka sina nosar mot rutan och det blir fruktansvärt kladdigt. Nu är det bara nio fönster kvar, plus dörrfönstret.

Molnen skymmer solnedgången just nu och nog ser dom ut som om dom innehåller snö.

Nej nu ska jag sätta mig framför tv:n en stund och smutta på ett glas gott rött vin.

cicicicicicicicicici

11 kommentarer:

  1. Skål och trevlig helg // Marianne

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte det är så kul att polera fönster, nästan alltid kommer det en retfull regnskvätt när jag är färdig.
    Vilken vacker bild ifrån ni bor, jag ser att snön fortfarande ligger kvar.
    god natt

    SvaraRadera
  3. Oj, ett glas rött! Firar du att helgen kommit? Vill bara skicka ett livstecken, självklart följer jag bloggen även från Kanada!
    Trevlig helg! Kram, Åsa

    SvaraRadera
  4. Det har du förtjänat efter en sån prestation, jag har inte ens börjat. Känner igen djur å barnbarnkladdet.....vi har ju även 2 katter som vill titta ut. Tror t.o.m att jag har kvar några rutor att putsa som jag "glömde" ifjol.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Lyllo dej som satt igång, själv intalar jag mig att det inte hastar...än... men snart syns ju hela köksfönstret från vägen...

    SvaraRadera
  6. Monkan, det tar alltid emot att starta upp fönsterputsning, i alla fall för mig. Är man dessutom inte en "gardinmänniska" så kan man hitta på många ursäkter.
    Ja snön ligger kvar men den krymper sakta men säkert.

    SvaraRadera
  7. Men hej Åsa!
    Jaså du får låna en dator ibland, jag trodde du kopplade av gamla Svedala helt.
    Skönt att du verkar ha det bra. Hoppas att askmolnet inte ställer till det när du ska hem sen.
    Ha en trevlig helg du också och hälsa!
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Eva,det är redan någon som varit där och tryckt sin ganska stora näsa mot den nyputsade rutan. Någon med fyra ben, helt klart.
    Ha det bra i helgen du också.

    SvaraRadera
  9. Inger, men det är väl bra att fönstren snart ses från vägen, för då kan väl ni också se något annat än snö då ni sitter vid köksbordet.

    SvaraRadera
  10. Jag har sådan lust att vårstäda, men ingen ork ännu... får vänta några dagar till :-)

    Härliga bilder!

    Många kramar från Pennelina :-D

    SvaraRadera
  11. Pennelina så roligt att du har ork att titta in här och skriva några rader. Städning är en värdslig sak och den finns alltid kvar. Fortsätt krya på dig!

    SvaraRadera