En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 23 april 2010

Bilrep och cykelpremiär

Hundarna och matte fick sin förmiddagspromenad i vackert vårväder och skarsnö.



Sen blev det snabba ryck för matte skulle lämna sin bil på Hasses Bilservice inne i stan. Dom hade lovat att fixa displayen som strejkat i över ett år. Det blev lite letande innan jag hittade en pytteliten skylt som talade om att jag kommit rätt. Jag skulle nog aldrig ha vågat lämna min bil där om inte äldste sonen rekommenderat den verkstan.

För att fördriva väntetiden gick jag ärenden på stan. Gubben min fyller år på söndag och jag skulle komplettera presenthögen lite. Ett par nya jeans till mig själv är av nöden och mattallrikarna är på upphällning. Nej, det är inte jag som har kastat porslin utan det är olyckan som varit framme lite då och då och till slut fanns det bara fem stora tallrikar kvar.

Presenter fann jag  och tallrikar. Det blev släta vita som man kan använda dom mönstrade djupa till, dom finns det nämligen ganska många kvar av. Jeans blev det inga däremot. Jag vägrar att köpa redan slitna byxor och sen vill jag inte gå med halva rumpan bar.


  Denna fina skulptur fann jag på en undanskymd plats i stan.

Bilen var klar då jag kom och jag fick besked av dom två som jobbade där att jag fick göra upp med  Hasse på måndag, för han var ledig i dag! Jaha, det var bara att ta bilen och köra därifrån. Det är till att lita på kunderna.

Väl hemma blev jag glatt överraskad av att äldste sonen och sonsonen hade kommit till oss. Sonsonen, nyss fyllda tre år, hade en cykel som väntade på honom, en begagnad med stödhjul. Man kan nog räkna med ett och annat skrapsår framöver.



cicicicicicicicicici

8 kommentarer:

  1. H, ha! ja, du har så rätt om dagens byxor ... de vill inte jag heller ha ... byxor och byxor ... allt skall tydligen visas och ses, nej tack!
    :)

    SvaraRadera
  2. Jag hittade fina jeans på stan för lite sedan, Robell.jeans, de sitter jättebra över rumpan och är inte som korvskinn över låren.
    Linningen sitter i midjan, skönt.
    Gulligt barnbarn du har.
    Kram monkan

    SvaraRadera
  3. Har du varit till Boströms bäcken!!!
    Jag tycker att det är en av våra finaste skulpturer i Staan.

    SvaraRadera
  4. Tigris P, det går ju an på unga slimmade kroppar, men absolut inte på en nybliven pensionärs. Inte för att man ska behöva skämmas bara för att kroppen åldrats, men var sak har sin tid.

    SvaraRadera
  5. Monkan, jag har köpt manchesterjeans av märket Cappucino som jag har trivts väldigt bra med. Men manchester säljs tydligen på hösten, inte på våren. Och blåjeansen dom hade i det märket satt inte bra på mig.
    Jag ska se om jag hittar någo i Robell nästa gång jag är i stan. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. Inger, jag tycker den är så mysig, puman (eller vad det är). Skulpturen på torget tycker jag har sina positiva sidor också. Om inte annat så väcker den debatt, men vacker kan man kanske inte kalla den. Så har vi ju rådjuret förståss!

    SvaraRadera
  7. ... och plats *ler*!
    Ja, det är ju tur vi har olika smak ... speciellt vad gäller böcker för ... annars skulle det vara ytterst olönsamt av vara författare!
    :)
    (för alla som inte har ett starkt förlag bakom sig!)

    SvaraRadera
  8. Tigris P, jag är nog en allätare när det gäller böcker och jag läser ganska mycket. Och som du skrev i ditt inlägg, har man börjat på en bok villman avsluta den också, även om man inte tycker den är bra. Just nu läser jag Murakamis "Fågeln som vrider upp världen", en ganska annorlunda bok, men tjock.

    SvaraRadera