En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 24 april 2010

Lek med Leo

I dag har jag skottat fram gungställningen åt Leo och hängt upp gungorna. Det kan vara bra inför morgondagen då de återstående två barnbarnen kommer hit.

  Vi äger genom vår firma ett hus med tillhörande timrat "sommarhus" i två våningar och en lång ladugårdbyggnad Gården går under namnet "Holgers" efter den förre ägaren.
 I dag när Leo och hans pappa promenerade nerför vägen och passerade en annan gård med ladugård, säger Leo: "Vems är den här Holgers då?"

När Leos pappa åkte till Staan för att hämta Leos mamma som jobbat natt på Umeå lasarett natten till i dag, stannade Leo kvar hos farfar och farmor. Det är ju så spännande med den nya cykeln och, som sagt, nu kom gungorna fram också, så vi har tillbringat en hel del tid utomhus.

 Men även inomhus finns det en hel del att göra. Kamma hundar, till exempel. Lilla Helen älskar att bli kammad så hon stod snällt still då Leo kammade två gånger på hennes rygg, men Cilla, den fegisen, sprang och gömde sig under köksbordet.
  Plötsligt stod det en huvudfoting i köksdörren. Lille herrn hade hittat store herrns jättestora stövlar, och eftersom han är som de flesta andra småbarn stoppad han i sina små ben i stövlarna och visade så fin han blev.

I morgon blir stugan full med folk, då Skelleftesonen med familj och svärmor kommer hit. Vi ska fira farfar som fyller år och ena svärdottern som fyllde i torsdags. Det är bara att hoppas att det blir skapligt väder så att barnbarnen vill vara ute lite, annars blir det nog så livat har inne.

cicicicicicicicicici


9 kommentarer:

  1. Har ni så mycket snö fortfarande?
    Ja, se så barn kan ha roligt!
    :)

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få hem barn och barnbarn.
    Och så mycket snö du har, jösses!

    SvaraRadera
  3. Skickar ett GRATTIS till maken!

    SvaraRadera
  4. Fattar inte att ni har så mycket snö... nog för att det är april, men... Ser inte ut som om den globala uppvärmningen slagit igenom så hårt där uppe ;-)

    Kramisar!

    SvaraRadera
  5. Tigris P och Imse, ursäkta jag glömde skriva in att bilden över Holgers är en bild från ett tidigare tillfälle i vinter. Numera för snön en tinande tillvaro, så gungbilden är dagsläget mitt på vår gård.

    SvaraRadera
  6. Ursäkten går till dig också Pennelina. Jag tänkte mig inte för när jag satte in bilden, jag letade i arkivet efter en bild över Holgers och fann den från början av mars.

    SvaraRadera
  7. Inger, tack det ska jag framföra.

    SvaraRadera
  8. Men OJ, jag har missat både pappas och Annas födelsedag!!! Känns som jag är i ett annat universum här på andra sidan jorden och födelsedagar där hemma har liksom fallit ur minnet. Ge pappa en STOR grattiskram från mig!

    SvaraRadera
  9. Åsa, han känner sig nog tillräckligt grattad, och mest nöjd blir han nog då du landat på svensk mark igen

    SvaraRadera