En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 5 april 2010

Måltider


Som jag tidigare skrivit kan man fynda både ett och annat på sina skogspromenader. I dag hittade jag och hundarna en huvudlös fågel av lite drygt en duvas storlek. Jag har försökt att med fågelbokens hjälp försöka lista ut vad det är för fågel, men det är inte lätt. 
Järpe, ripa, orrhöna? Någon fågelexpert som vet, kanske? Den kan ha flutit in i ett fönster i Elis` och sedan nackats av skator, för de senare satt i en gran och var ganska irriterade över min och hundarnas fågelintresse.

Lite smakligare måltid har jag i dag avnjutit i sällskap med alla barn och barnbarn, förutom dottern i Stockholm. Först åt vi påsklunch här hemma hos oss och på aftonen for vi till Gästis i Byske och lät maken bjuda oss på middag. Två av barnbarnen åt småplättar med vispgrädde med sylt, det tredje, som inte tål mjölkprodukter fick kycklingspett med pommes. Pepparbiff, röding, fläskfile och lammfile låg på de vuxnas tallrikar. Alla blev nöjda med sina matval och mätta och belåtna for sedan Skelleftefamiljen hem till sig. Den andra sonhustrun följde dom till stan för att ta bussen till Umeå, där hon just nu fortbildar sig till allmänkirurg. Lyckselesonen och sonsonen följde med oss hem igen för att fara tillbaka till sitt i morgonbitti.

 

cicicicicicicicicici


4 kommentarer:

  1. Vaaa, är det det man har...hundbrist????

    SvaraRadera
  2. mats i träsket6 april 2010 11:23

    Lägger en slant på Järpe!!

    SvaraRadera
  3. Har konsulterat Maken och han tror också på Järpe...

    SvaraRadera
  4. Jag var också inne på det.

    SvaraRadera