En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 6 april 2010

Punka


Ungefär så här såg ena bakdäcket ut då vi badtanter klev ur bilen i Byske. Alldeles innan vi körde in på parkeringen började det plötsligt låta konstigt och orsaken till det såg vi straxt efteråt. Stackars min svägerska som var dagens chaufför, det blev inget badande för henne i dag! Hon propsade på att vi andra skulle vattengympa medans hon ringde efter hjälp.

Som tur var finns det en gummiverkstad alldeles i närheten, men däcket gick inte att rädda så det blev till att köpa ett nytt. Eftersom det skulle ta några timmar fick vi ringa efter min gubbe som kom och hämtade oss då vi hade fikat efter badet. Svägerskan skulle gå på visit hos en bekant under väntetiden.

cicicicicicicicicici

6 kommentarer:

  1. Såg ju inte så farligt ut det där - det var ju bara platt där nere...

    SvaraRadera
  2. Det blir ju så skumpigt, Gubben!

    SvaraRadera
  3. Varför kommer alltid punkteringarna så olämpligt??? Kan någon förklara det???
    Jag menar om nu bilen mest står i garaget oanvänd så kan det väl pysa då och inte när man ska köra sin resa för att veckohandla...eller när trevliga damer ska på simkurs....Jag tycker det är taskigt!

    SvaraRadera
  4. Har något elände någonsin kommit lämpligt, Inger? Och vi slapp i alla fall stå mitt ute i skogen och försöka lossa på hårt åtdragna muttrar. Men nog har det hänt mig att jag upptäckt punka på bilen då jag skulle iväg till jobbet. Inte kul det heller!

    SvaraRadera
  5. Jag håller mig helst till apostlahästarna. Ännu har ingen punka drabbat mig som gående. Hittills.

    SvaraRadera
  6. frktjatlund välkommen hit!
    Jag går rätt mycket också, i byn och i skogen, med hundarna. Den här årstiden används sparken flitigt, också punkasäker. Men bor man i en liten by långt ute i skogen med två bussturer på morgonen och lika många på aftonen är bilen ett måste.

    SvaraRadera