En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 4 april 2010

Spektakel

Har just kommit in från en sen kvällsrunda med hundarna och hade tur att det var norrsken. Detta vinterhimlens spektakel är något man aldrig tröttnar på, det är lika förunderligt varje gång. Och alldeles gratis. Det är en klar fördel att vara hundägare för det är dom som är ute och går vid den tid norrskenet är vanligast.

Ännu en underbar vårvinterdag har passerat. Vi har försökt hjälpa våren lite genom att hacka is på gården och skyffla undan lite snö så det inte ska bli så blött där vi går. Cilla tyckte det blev väl mycke snö- och iskastande så hon tog betäckning under ett bord.


Sonsonen Leo, som kom på besök med sina föräldrar tog också betäcknig, men bakom en stol i kammarn, och hävdade med bestämdhet, då buspappa P kom och letade, att det inte fanns någon Leo i närheten.

Nu har stillheten lagt sig i huset, barnbarnet med föräldrar har krupit till kojs och hundarna visar tydligt att det är dags att dra sig upp mot sovrummet. Bäst att göra som dom vill.

cicicicicicicicicici


9 kommentarer:

  1. Norrsken!!!! Var det det igår?? Jag har inte sett ett norrsken på länge, det är bland det häftigaste jag vet att beskåda, det är så mäktigt.

    SvaraRadera
  2. Inger, vi hundägare får se både det ena och det andra.

    SvaraRadera
  3. Som "icket-hund-älskare" så får jag inse det. Kanske jag kan låtsas att jag är hundägare och bara gå med ett snöre släpandes, gloendes mot himlen...fast då kommer nog bilen med blåljusen till byn...Bäst att läsa din blogg istället!!

    SvaraRadera
  4. ja som alltid inger uttrycker du dej på ett sätt som är obetalbart - oj förlåt jag skrev visst på cicis blogg - hon får väl ta bort det här...

    SvaraRadera
  5. Hej Cici
    Jag är intresserad av alla naturfenomen och norrsken kan vara enormt vackert och fascinerande.
    Nisse

    SvaraRadera
  6. Nisse, det har varit lite norrsken de senaste åren. Det var länge sen jag såg ett sånt där riktigt sprakande, men det lär bero på att det inte har varit så stora solstormar på sistone.

    SvaraRadera
  7. MJ, komplimanger får alltid stanna på min blogg - även om det var riktat till någon annan.

    SvaraRadera
  8. Har alltid undrat vad som skulle hända mänskligheten om vi inte hade våra hundar - vem skulle då hålla ordning och ge struktur i tillvaron :D

    SvaraRadera
  9. Gubben, vi har försökt vara utan. Det gick ett tag, sen hade vi blivit både tjocka och lata så då blev det ny hund igen.

    SvaraRadera