En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 31 maj 2010

Klara , färdiga


Några säkra sommartecken i Norrlångträsk: Häggen börjar blomma, och en underbar doft sprider sig i byn. Detta träd som ingen människa lägger märke till lite senare i sommar, om det inte är hårt angripen av larver, tjusar nu med sina vita blomsterklasar och ljuva doft.


Sommartecken nummer två: Norrlångträsk Airport har öppnat för säsongen. Nu är det bara för er som är luftburna att sikta in er på Sörträsket! Det är en klar fördel om ni  har pontoner på farkosten.

Resväskan är packad, bland annat med de nyinköpta jeansen av märket Mac. Huruvida det är ett innemärke eller inte har jag ingen som helst aning om, men dom verkar ha kvalitet, räcker runt magen, visar inte halva ändan och kostade mycket.


Sommarplantorna är nerstoppade i jorden och nu är det bara att hoppas på att det inte blir någon nattfrost framöver. Brickorna används nu till att ställa inomhusväxterna på så att dom klarar sig till vi kommer hem om en vecka. För i morgon startar vi resan mot Göteborg och lillasysters 60-årskalas. Vi delar upp resan på åtminstone två etapper, och jag har lovat att köra en eller annan mil av de 120, enkel väg.

Troligen blir det ganska många mil jag får köra, då gubben sabbat höften i dag då han hjälpte en granne att lasta på en båt på släpet. Att karlar aldrig kan säga nej när det gäller att visa styrka, nähä då, ingen ska kunna säga att det märks att dom börjar närma sig de 70! Vadå arg? Jag? Kan jag väl aldrig tänka mig!

Har jag möjlighet kommer jag att skriva något under resan, annars hörs vi om en vecka.

cicicicicicicicicici

12 kommentarer:

  1. Då får jag önska er en trevlig resa, hoppas ni får fint resväder.

    SvaraRadera
  2. Monkan, tack ska du ha. vädret får vi ta det som det kommer. Har packat ner både shorts och regnkläder.

    SvaraRadera
  3. Trevlig resa. Inatt ska det vara 4 grader, så det får nog bli fiberduken ikväll.

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni får en underbar vecka. Kör försiktigt och låt det ta tid. Kom ihåg att njuta av alla ögonlick :-)

    SvaraRadera
  5. Kör försiktigt och säkert!
    ...Å välkommen tillbaka....

    SvaraRadera
  6. Så är vi borta, sörut, bägge två på samma gång.
    Hoppas ni får en fin vecka och på väderfronten ser det ju hyfsat ut. Nej, envisa gubbs är inte mycket att göra åt. Hoppas det går bra vid ratten.
    Sköna jeans är en välsignelse och dina har en underbar färg.

    SvaraRadera
  7. Hade det varit Gino hade jag försiktigt blåst på det onda i stället för att bli arg. Sen hade jag lagt en liten kudde under höften på stackar´n :)

    Ha en fin tur genom Sverige när det är som vackrast.

    SvaraRadera
  8. Tag god tid på er, stanna en stund och njut av naturen. Det ser ut som om ni ska få fint väder.
    Slå klackarna i taket - det ska ju bli 60-årskalas.
    Ha det så bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  9. Här i Sydnärke blommar häggen för fullt och syrenerna är på gång. Ha en fin resa genom vårt fagra land.

    SvaraRadera
  10. Cici, kan du inte ha möjlighet snart. Jag saknar dej, dina inlägg och kommentarer.

    SvaraRadera
  11. Ljuvliga hägg - finns det något som doftar så underbart!? I år verkar de klara sig från larverna :-)

    SvaraRadera
  12. Va??? Är du inte hemma än?
    Hulda

    SvaraRadera