En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 17 juni 2010

Trött

Morgan

Vaknade klockan fem i morse och ringde dottern för att kolla om hon var vaken. Hon och P skulle vara ute på Arlanda vid sjutiden för att flyga upp till Skellefteå.

Jag hann precis somna om då hundarna plötsligt blev som tokiga. Det visade sig att vår  Don Juan Morris strök omkring vid vårt hus och det hörde minsann damerna. Nåja det var ändå dags att kliva upp, jag skulle köra till flygplatsen och hämta ungdomarna som skulle landa straxt efter nio och det är 6½ mil att köra dit.

Planet kom som det skulle och vi for hemåt. Var in på Willys och handlade en massa mat på vägen för kylskåpet hemma var tämligen tomt.

K var på skogskurs till klockan två och vid fyratiden tog jag Cilla och startade färden till Täfteå för en andra parning. Allt gick som det skulle och ganska fort också. Det blev en stunds prat över en kopp kaffe och så bar det av hemmåt. 35 mil tur och retur blev det.

Så nu har vi alltså rest 70 mil i parningsresor, och i dag har jag suttit vid ratten i nästan 50 mil. Nu är jag jättetrött och ska försöka orka mig uppför trappan till sköna sängen.

Men medge att han är fin, Cillas fästman Morgan!

cicicicicicicicicici

17 kommentarer:

  1. Oj! Sorry! Jag var ute och körde runt i pyjamas, 2ggr t.o.m, Morris är så kärlekskrank!
    Men 9,45 idag så ska han få en spruta...då blir det förhoppningsvis lugnt till nästa år...då ska han förlora kulorna på riktigt!!

    SvaraRadera
  2. Inte är Morgan lika snygg som Morris!

    SvaraRadera
  3. Han är jättesnygg och jag håller tummarna att du har bättre tur än vad jag hade! Ska bli spännande att följa...
    Hoppas du får en härlig fredag och kanske kan ta det lite lugnt efter allt bilkörande...
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Oj vilken dag!
    önskar dig en lugn helg!

    SvaraRadera
  5. Eva, nån vecka till, sen ska det lugna ner sig här i byn, för cilla och Helen är nog sist av tikarna att löpa.

    Nej det är klart, det är svårt att slå Morris. Synd att han har fel färg!

    SvaraRadera
  6. Malin, det är bara att hålla tummarna nu, men 20 minuters hängning och 30 i går på en hanhund som lämmnat mellan 8-5 valpar/kull borde vara på plusskontot.

    Men hunduppfödning är nog aldrig något man ska satsa på om man vill bli rik! Huvudsaken att det går bra för i första hand tiken och i andra hand ev valpar.

    SvaraRadera
  7. Inger, borde fara ut och leta guckusko efter tips från MVG, stugan ska börja skrapas och i morgon är det födelsedagskalas. Men sen kanske.

    SvaraRadera
  8. mats i träsket18 juni 2010 10:41

    Inte riktigt de sista tikarna att löpa, väntar att våran Sickan ska dra igång under juli. Stackars hanar, de "löper" länge. Sen är det nog lugnt till i vinter. Värk i kroppen idag, kanske ovädret når hit denna gång??!!

    SvaraRadera
  9. Inger, egentligen ingen, men Martin fyllde (ojämt) den 4 juni då vi var i Göteborg och det har inte funnits något lämpligt tillfälle att fira honom förrän nu. För en gångs skull är alla syskonen samlade också.

    SvaraRadera
  10. Onekligen en vacker gosse, Morgan! Och valpar ska det bli! Spännande! Nog kan pudlar också gräva, våran gräsmatta är full av gropar också, inte bara efter vildsvinen alltså!
    Skvattram! Men du, vid vårat förra hus växte det skvattram och det hjälpte mog myggen! Jag brukade också plocka några kvistar och ha i vatten på altanen. Och vi slapp myggen! Här har vi tyvärr ingen skvattram. Men mygg! Har du provat med skvattram mot myggen?
    Och det är mysigt med sällskap på hundpromenaderna, förutom vovvsingarna alltså. Att gå där och prata lite smått, det saknar jag i veckorna.
    Ha det gott!
    Hulda

    SvaraRadera
  11. Spännande att "se" sen hur valparna blir!
    :)

    SvaraRadera
  12. Mats, jag trodde båda era hundar hade löpt. Är dom inte synkade era tjejer?

    SvaraRadera
  13. Hulda, jag har inte provat skvattram mot mygg, men jag ska nog göra det. Har läst en del om växten i fråga och tänkte skriva om den i kväll för den var riktigt intressant.

    SvaraRadera
  14. Tigris P, spännande är ordet! Vilka färger dom får kan också bli väldigt intressant. Dom får ha alla färger utom svart.

    SvaraRadera
  15. Ja, visst är det en vacker yngling. Värst vilka amorösa resor ni gjort. Jag trodde det var friarna som färdades. Nåväl, huvudsaken är ju mötet och nu får vi hoppas på fortsättning på äventyren.

    SvaraRadera
  16. Ingabritt, knappast en yngling, han är tio år, men mycket pigg för sin ålder.
    Det är nästan alltid tikarna som får resa. Det för att hanhunden behöver sin trygga omgivning för bästa resultat. Sen finns det friare som på eget bevåg färdas runt, då i huvudsak till fots.

    SvaraRadera