En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 3 juli 2010

Dag för vila

Dagen har gått i stillhetens tecken. Jag har förflyttat mig mellan kökssoffan, hammocken och altanen. Ja, en promenad med hundarna till Hundtjärn blev det visst också. K for in till stan men jag kände inte för det i värmen utan föredrog att ta det lugnt hemmavid.


Utsikten från vår uteplats kan i sig vara tillräckligt ögongodis, men jag hade också en bok att ägna mig åt. Vädret har varit lite blandat, men varmt, ibland alldeles för varmt för mig. Det är som om allting blir segt. Jag går och rör mig långsamt, har svårt för att hålla mig vaken om jag sätter mig ner och aptiten är nästan noll. Det senare gör ju inget bara man kommer ihåg att dricka.

På andra sidan vägen däremot, där har det jobbats hela dagen, fastän dom höll på till mitt i natten dan före. Det grävs, meter efter meter och det mäts att det blir nog långt för jordvärmeledningen. 500 meter ska det vara och det är ganska långt det. Tur att det finns grävmaskiner som kan utföra det tyngsta jobbet!


cicicicicicicicicici

4 kommentarer:

  1. Hej

    Vilken mysig utsickt ni har

    SvaraRadera
  2. Att gräva efter värme en sån här dag....????

    SvaraRadera
  3. Skånegrabben, den är helt ok efter mina mått.

    SvaraRadera
  4. Inger, du kan då få till det!

    SvaraRadera