En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 9 augusti 2010

Nära total förvirring

Det gäller att hålla tungan rätt i mun när man har två bloggar. I alla fall gäller det att gå in på rätt blogg när man skriver ett inlägg.

Jag trodde jag hade gått in på denna blogg, skrev ett inlägg och sparade. När jag sen skulle se hur det tog sig ut var inlägget som bortblåst! Jag klickade fram och tillbaka, men det var borta. Så oerhört mystiskt! Det har aldrig hänt mig förut. Hur ska man nu kunna lite på att inlägget man jobbat med inte bara försvinner och aldrig mer syns till.

Men nu vet jag ju att det inte funkar på det viset, det kan inte bara försvinna och till slut trillade slanten ner; Jag hade skrivit inlägget på min andra blogg, Cilla-lagotton, och mycket riktigt, där låg det! Nu passade det ju bra i och för sig, eftersom det handlade om hundar så det får ligga där.

Vad jag skrev där och hade tänkt skriva här var att

HELEN HAR FÅTT 4 VALPAR!

Foto Petra Lindberg
Två tikar och två hannar blev det och dom ser ju ganska runda ut redan på bilden som är tagen innan dom ens har hunnit torka ordentligt.

Så nu vet ni det ni också. Allt verkade ha gått bra, men det hela skedde lite tidigare än P hade tänkt sig. Så nu känner jag mig ganska pirrig eftersom Cilla är parad precis en vecka efter Helen. Det börjar bli bråttom att hinna med de sista förberedelserna innan Cillas valpar kommer. Dags att plocka fram termometern och börja kolla tempen på Cilla. Dags att tvätta alla liggunderlag, plocka nitar ur gamla tidningar, ställa iordning platsen där Cilla och hennes valpar ska hålla till, bada Cilla...

Jag är säker på att det är något jag glömt! Hjälp, varför har jag gett mig in i det här!!!

    

               

20 kommentarer:

  1. Nejmen, fyra små sötnosar! Så rat! Och alla mår bra, hoppas jag, både mamman och barna.
    Så snart kommer du också att ha att göra dygnet runt med din blivande mamma hemma. Förstår att det blir lite stressigt att glömma något, men det rer sig. Djupa andetag, säger de lärde jämt...
    Hulda

    SvaraRadera
  2. Har missat att du har en blogg till *rodnar*, ska jag kolla på sen.
    Kul att Helen fått bäbisarna och att allt gick bra, kan tro att du saknar henne!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Oj Oj Oj så söta dom är! Du klarar dig säkert bra som "valpmorska", du har ju varit med förr! Lycka till!!!!

    SvaraRadera
  4. Grattis och lycka till som sagt!
    Jag har också missat att du har en till blogg....har haft full sjå med att följa mina standard-bloggar med det tröga bredbandet, men nu ska det förhoppningsvis bli ordning på torpet igen!

    SvaraRadera
  5. Vilka sötnosar! Om ändå tid fanns, då skulle jag också ha en hund.

    SvaraRadera
  6. Hulda, jag har bara sett dom på bild och fått en muntlig redogörelse per telefon, men dom ser jättefina ut och som jag förstår mår dom bra allihopa.

    SvaraRadera
  7. Malin, inte behöver du rodna. Det har väl varit för dålig marknadsföring.

    SvaraRadera
  8. Eva, det tur för dig att dom är i Umeå kan jag tänka.
    Om allt går enligt ritningarna ska Cilla sköta det här själv. Det är väl komplikationer man gruvar sig för.

    SvaraRadera
  9. Inger, har ni flyttat hem igen?

    SvaraRadera
  10. Tant Grön, det är svårt att hinna med en hund om man jobbar heltid och har små barn dessutom. Det ska ju vara ett nöje, inte en stressfaktor att ha en hund i familjen. Kanske när barnen är större och om dom är intresserade, att det kan vara läge.

    SvaraRadera
  11. Skönt när allt går som det ska och mor och barn mår bra. Lycka till med barnmorskeriet.

    SvaraRadera
  12. Marianne, tack för det.

    SvaraRadera
  13. Härligt när allt går som det ska. Lycka till med nästa hund också

    SvaraRadera
  14. Antagligen för att valparna blir så söta!
    :)

    SvaraRadera
  15. Tant Björn, tack, varje lyckönskningar stärker självförtroendet en smula.

    SvaraRadera
  16. Tigris P, det är en kort tid dom är valpar, så man måste nog tänka lite långsiktigt, men visst är valpar söta.

    SvaraRadera
  17. Ja, nu vet du vad du har att göra en tid fram över.
    Det ska bli spännande att följa de små liven.
    Skönt att inget krånglade och hoppas att allt går bra med Cilla också.
    Du måste ha fått mera regn än vi i Mälardalen. Jag hittade inte några svampar på landet i söndags.
    Ha det bra med alla hundbestyr.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  18. Ja nu ska vi nog vara hemma under veckorna...men helgerna ...ja då styr vi mot stugan igen!

    SvaraRadera
  19. Viola, säkert blir det en hel del att stå i,men förhoppningsvis kärt besvär.

    Jag fick nästan känslan av att det var svamparna som hittade mig, konstigt nog.
    Ha det bra du med.

    SvaraRadera
  20. Inger, så trevligt att byborna börjar återvända. Det känns ganska skönt, måste jag säga, att hösten snart är här.

    SvaraRadera