En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 4 augusti 2010

Regntungt

I går sken solen. Det gör den inte i dag. Det har regnat nästan hela dagen och ska väl fortsätta till i morgon bitti. Jag hann ut en stund på förmiddagen för att leta hjortron på nära håll, men det fanns inte mycket att hämta där. Lite botteskyla i hämtarn bara.

Jag har fått roa mig med andra aktiviteter, som att ta hand om tvätten som samlats i högar. Det är mycket som blivit satt på undantag när vi har haft fullt upp med målningen av huset. Dessutom behöver man längre vilopauser nu för tiden, och har vi barn och barnbarn här är det inte heller riktigt läge för att lägga sig i rabatterna och rensa ogräs, gå ut i skogen och plocka bär eller ställa sig och stryka för den delen. 

Ska det bli några bär av det som bjuds i år är det nog snart dags att ta plockarn och hinken med sig ut i skogen. Hallonen är på gång också, jag har redan provsmakat några när jag varit ute med Cilla, men ska man ha dom får man lämna plockaren hemma och använda fingrarna.
                




                                                   

2 kommentarer:

  1. Jag var till Reprisen idag för att köpa böcker och fann att de höjt priset från en till tre kronor per bok.
    Fortfarande dock ytterst prisvärt.

    SvaraRadera
  2. Mvg, det var en rejäl höjning må jag säga!
    Är Reprisen knuten till någon hjälporganisation eller är det en privat affär?
    Fann du några bra böcker då?

    SvaraRadera