En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 2 september 2010

Duktigt

I dag var jag riktigt duktig. Förutom att jag tvättade köksfönstren. alltså. Jag tog riktigt sats och hoppade in i bilen, styrde kosan mot stan och shoppade.
Nu blev det ju inte tights och klänningar precis, utan mera jordnära ting. Vad sägs om orkidéjord och näring till småttingarna? Orkidébebisarna tänker jag då på. Vill bara visa Mvg att jag gör mitt bästa för att dom ska växa och må bra.

Jag shoppade lite till de här småttingarna också. En kartong med 20 stycken 500- gramsförpackningar Klass. För den som inte vet vad det är kan jag tala om att det är ett hundfoder i form  av frysta korvar, som bruna bönor eller pölsa ungefär. Det börjar vara dags för valparna att få smaka på annat än mammas mjölk. För säkerhets skull var jag in på apoteket och köpte avmaskningsmedel också. Två kurer ska dom gå igenom innan dom lämnar vårt hem.

I ärlighetens namn måste jag tala om att jag besökte affären som ligger dörr i dörr med apoteket och inhandlade lite medicin till mig själv. En låda Drosdy Hof rödvin. Så nu har jag och maken så vi klarar oss ett tag framöver.

Inte nog med detta överdåd, jag slog på riktigt stort och köpte en 12 pack toarullar också. Även där kommer vi att klara oss några veckor, lite beroende på hur många inneboende vi kommer att ha.



Man får räkna med lite spill när barnbarnen är på besök, och då tänker jag inte på toapapper, utan på mera materiella saker. För ett par år sen fick jag en sten i födelsedagspresent av barnen, en svartmålad sten med texten VÄLKOMMEN på. Det satt också tre nyckelpigor på stenen. Det gör det inte längre. Fråga mig inte hur, men det var tydligen inga problen för en treåring att få loss dom. Så nu grubblar jag på dels hur jag ska få fast dom igen och dels om det löns att göra det. Dom kanske är loss lika fort igen. Nog är dom duktiga dom små!

Nu ska jag försöka hinna med ett inlägg om valparna på hundbloggen också innan det är dags att gå ut med Cilla för kvällen.

  



6 kommentarer:

  1. Mycket att stå i, som ett litet bi!
    :)

    SvaraRadera
  2. va en liten gumma kan gnooo...

    SvaraRadera
  3. Haha, du shopade verkligen loss, vad härligt! Men du, kan inte du komma hit och tvätta mina fönster oxå, snälla.... ;-)! Det är något som jag typ ALDRIG gör,suck...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tigris P, nog finns det att göra, bara man kommer sig för.

    SvaraRadera
  5. Inger, mycket är ognott.

    SvaraRadera
  6. Malin, man skulle kanske ordna en sån där städbytar dag. I dag fixar vi fönsterna hos dig, nästa torsdag rensar vi ogräs hos mig, osv. Om man var några stycken skulle det kanske bli riktigt roligt att göra de där tunga och tråkiga syslorna. Naturligtvis ska gemensamt fika ingå, kanske tom lunch.

    SvaraRadera