En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 3 september 2010

Fredagskväll i timmerstugan

Man har inte roligare än man gör sig, som min mamma brukade säga emellanåt.

K är på säsongens första bastukväll med "grabbarna" i byn och lär inte komma hem förrän framåt midnatt eller så. Det är mycket som ska parlamenteras på bastulaven en fredagskväll i månaden.

Själv får jag väl roa mig med en bok, ett glas rött och ett par bitar mörk choklad och när jag vill roa mig ännu mer går jag in och tittar på valparna en stund. Känner jag för ett pusskalas lyfter jag upp en av dom och håller den nära mitt ansikte. Då kan jag få känna den lilla tungan mot min kind, en puss som ingen annan.

 

12 kommentarer:

  1. Hej

    Ja ibland är ju den där stunden då man är ensam med god dricka och tilltug också en ljuvlig stund att ta vara på.

    SvaraRadera
  2. Din fredagkväll lät ju inte helt fel.
    Såg en underbar bild med valparna, nedanför, så nu ska ja kika in på hundbloggen.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Låter som en trevlig kväll....Vi har lekt i vårat Pörte,,,,

    SvaraRadera
  4. Det är inte det sämsta, att få njuta i sin ensamhet är riktigt skönt ibland, har man då en bra bok dessutom och lite choklad är kvällen fulländad.

    SvaraRadera
  5. Du, den kvällen låter som en i min smak... Längtar till våra små knoddar föds, var över 1,5 år sen sist.

    SvaraRadera
  6. Skånegrabben, det är inte helt fel att få rå om sig själv emellanåt. Helst ska det ju vara frivilligt.

    SvaraRadera
  7. Caroline, roligt att du hittat hit. Nyfiken som man är måste jag genast kolla din blogg. Välkommen in flera gånger.

    SvaraRadera
  8. Javisst ja, du skulle ha en sån där "jobbarhelg" med barnbarn, pörtebröd och gravad lax. Inte så synd om dig med andra ord. Ha det så roligt med barnbarnen.

    SvaraRadera
  9. Monkan, det blev en riktig myskväll. Bäst att passa på innan valparna börjar hålla igång ordentligt.

    SvaraRadera
  10. Malin, jag förstår din längtan även om du verkar ha det ganska fullt upp ändå. Jag håller tummarna.

    SvaraRadera
  11. Den där chokladen är den allra godaste till ett glas rött. I kväll jobbar G så det kan bli att jag kopierar din fredagskväll. Är inte så sugen på att pussa gammtaxen, dock.

    SvaraRadera
  12. Marianne, ha en lugn och mysig kväll och spara pussarna tills G kommer hem. (Taxen kan väl få en klapp i alla fall.)

    SvaraRadera