En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 20 september 2010

Skymning

Nog kan det kännas som om vi lever i ett skymningsland när valresultatet blev som det blev. Nu gäller det att kavla upp ärmarna och jobba på att resultatet blir ett annat vid nästa val. Förhoppningsvis har nykomlingarna då hunnit göra bort sig så att dom försvinner lika fort som dom kom. Eller ännu bättre, de som la sin röst på dom har insett sitt misstag och rättar till det. Vi får förlita oss på att de etablerade partierna kan samarbeta och lösa problemet på bästa sätt.

För det kan väl inte vara så att när jag vaknar i morgon bitti har det bara varit en ond dröm jag drömt?




29 kommentarer:

  1. Finns mycket att säga om valresultatet, men det kanske blir tjatigt.
    Där ute på sjön skulle man sitta i en eka med ett metspö och en thermos Löfbergs Lila. Fina bilder.

    SvaraRadera
  2. Numera kan man inte vara säker på någonting!
    :)

    SvaraRadera
  3. Låt alla ha en åsikt. Låt även obekväma åsikter komma till tals. Låt alla vara en del av samhället, och diskutera problemen. Eftersom vi är en lilleputtnation har ingen politiker vågat ta upp de underströmningar som finns i Sverige.
    Genom att låstsas som om problemen inte finns, så växer de eftersom ingen vågar ta itu med dem. När de sen dyker upp på allvar, då undrar man hur det kunde bli så här. Skärpning till nästa val politiker!

    SvaraRadera
  4. Just nu är det beckmörkt, men det beror mera på att jag väckts av fem hungriga, tjutande, gallerskakande valpar när jag sov som allra sötast. Dom hade troligen i sin tur väckts av sin mamma som gått in och lagt sig i valprummet, men oåtkomligt för hungermonstren. Fem bajshögar låg dessutom färdiga för upplockning och nu blev det en hög till!
    God natt!

    SvaraRadera
  5. Allt har en baksida Cici, även hundvalpar ;)

    SvaraRadera
  6. conny, framsidan börjar nästan vara värre. Jag tror dom är släkt med pirayorna!

    SvaraRadera
  7. Nedre bilden är fantastiskt fin...de två vita prickarna ...är det en månspegling??

    SvaraRadera
  8. Sorgligt, sorgligt. Om det nu beror på att en del människor känner sig övergivna eller vad det kan vara. I min lilla avfolkningskommun kom de inte in och än finns det ju hopp att de avlövas på riksplanet. Otroligt vackra bilder - en lisa för själen.

    SvaraRadera
  9. Inger, Sörträskets östra del i månsken. Den övre pricken är månen, den nedre spegelbilden i vattnet.

    SvaraRadera
  10. epsilon, nu på morgonen låter det ju lite mera hoppfullt, att ena blockat kanske ändå får majoritet. Den som kunde komma på varför ett dyligt parti får ett sånt genomslag borde få fredspriset.

    SvaraRadera
  11. Cici! Jag vet att du förstår mer än du låtsas om för att vara solidarisk med dem som inte förstår, så egentligen skulle du ha fredspriset.

    SvaraRadera
  12. När jag kollar SD:s hackade lista hittar jag bara en person hemmahörande i Öjebyn.
    Hans adress är Rättspsykiatriska kliniken, Öjebyn.
    Kanske, eller kanske inte, kan det säga oss något om det partiet.

    SvaraRadera
  13. Jag har surfat runt på en massa bloggar och kollat vad folk säger om det olyckliga valresultatet vi fått.
    Det som slår mig är att så många är överraskade över att SD kommit in i riksdagen.
    Det här är precis vad som händer i en nation som väljer att sopa problemen under mattan. Till slut får det inte rum mer skit under mattan, och då kommer den ihopsamlade skiten ut med full kraft ända in i riksdagen.
    Rgeringen måste ha förstått åt vilket håll det barkade, men det hade varit politiskt självmord att ta i dessa problem.
    Man får nu hoppas att politikerna tagit lärdom och förstått att man inte kan samla problem på hög. Till slut måste man ta itu med dem, och desto längre man väntar, desto svårare blir det att handskas med de.

    SvaraRadera
  14. Mvg, ja nu ska man ju inte skoja om sjuka människor, men jag tyckte det där var ganska roligt.
    Det finns mycket att glädja sig åt mellan varven.

    SvaraRadera
  15. conny, jag brukar alltid ta ut de få mattor jag har på bron och skaka dom tämligen hårdhänt innan jag börjar städa. Men nog händer det att det blir kvar lite skit i hörnen.

    SvaraRadera
  16. Cici! Det är ju det jag säger, du ska ha städpri...fredspriset!

    SvaraRadera
  17. Och nu har vi bara att vänta in att journalisterna börjar gulla med Sverigedemokraterna, "de kanske inte är så farliga ändå", och om några år har vi en situation liknande den i Danmark.

    SvaraRadera
  18. Oj, övre bilden är så fin!! Så skör skymning!
    Ja valet ja, förvirrad men inte nedslagen är jag.
    Hulda

    SvaraRadera
  19. Mvg, risken finns, gränser flyttas hela tiden, man vänjer sig fort vid det mesta, men jag tror i alla fall att det kommer att bli svårare i Sverige än i Danmark. Mitt hopp står i alla fall än så länge till att alliansen får de sista mandaten så att vi klarar oss från nykomlingarna.

    SvaraRadera
  20. Hulda, vi är nog många som är förvirrade och tagna på sängen. Vem vill tro att det finns grannar och bekanta som lägger sin röst på ett sånt parti?
    Det glädjer mig att du gillar bilderna.

    SvaraRadera
  21. Kort sagt: Valresultatet är verkligen bedrövligt!
    Däremot är det en lisa för själen att titta på dina underbara bilder !

    SvaraRadera
  22. Strandskatan, vi får nog ta skeden i vacker hand, vilken hand nu det är, och ta vara på det som är positivt.
    När jag ville se en förklaring av detta ordspråk hittade jag en sida som genast hamnade på Favoriter, www.livet.se
    Vad sägs om följande:
    Vill du med, så häng på, sa pojken, åt ärtor med baksidan av skeden.

    SvaraRadera
  23. Cici! Så äter vi alltid ärtor här.

    SvaraRadera
  24. conny, då borde du inte ha något problem med figuren i alla fall.

    SvaraRadera
  25. Det vore underbart, om vi fick vakna upp och det bara var en ond, dålig dröm.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  26. Hur som helst så är det vackert i Norrland. Jag njuter av bilderna och väntar spänt på det slutgiltiga resultatet.

    SvaraRadera
  27. Malin, jag kan tänka mig att du är tämligen trött när du stiger upp i dag, efter gårdagens turbulens.

    SvaraRadera
  28. Marianne, det är ett vackert land vi bor i från Smygehuk till Treriksröset.
    Jag håller tummarna att de sista rösterna hamnar på rätt plats.

    SvaraRadera