En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 22 september 2010

Vandrarhem

Först så var det morgon, solen sken straxt ovanför trädtopparna, gräset var daggvått och luften ganska kylig.

Vips så var det kväll och kroppen och knoppen längtade efter sängen. Men där var sängkläderna borta och i makens säng stod dotterns dator.

Så där är det i vårt hem just nu, sängkläderna vandrar runt från det ena stället till det andra.  Dottern måste sova i vårt rum för det är bara där hon har kontakt och kontakt måste hon ha för att kunna skypa med sin pojkvän som just nu jobbar i Kanada. Ska man prata med någon i Kanada måste det ske sex på morgonen eller sent på kvällen, och så dags är det inte riktigt läga för att storma in med datorn i pappas sovrum, utan i natt byter dom två sovplats. I morgon flyttar dottern ner till Holgers där hon har bra kontakt.

Dagen som gick så snabbt har bland annat lysts upp av två trevliga umedamer så varit här på hundvisit. Den ena av dom skulle välja ut en av tre valpar till just sin, och det var inte det lättaste.
Vem skulle ni välja?

Jag hann med att kratta ihop några löv också, en stund då valparna sov. Annars har det varit lite utevistelse på sista tiden, men det får jag ta igen senare, när valparna flyttat ut.

Nej nu måste jag leta reda på min sovplats. Som en annan askunge sover jag numera vid spisen. I en hoppfällbar extrasäng som bärs bort på dagarna. Där hör  jag om det skulle hända något särskilt i valprummet och Cilla stannar på nedervåningen med mig och valparna. Särskilt bekvämt är det ju inte, men det är konstigt vad kroppen kan vänja sig om det behövs.





19 kommentarer:

  1. Ser riktigt mysigt ut att sova vid öppna spisen....men inget går ju upp emot den egna bingen!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle nog få svårt att välja bara en av dom sötnosarna!

    SvaraRadera
  3. Hej Cicci, du har det jobbigt nu kan jag förstå. Men din tillfälliga sovplats ser mysig ut, fast jag vet hur det är att "sova" i en sådan säng, men ett par nätter funkar det.
    Jag hade haft svårt att välja valp, alla är ju lika fina.
    Ännu så länge har vi inte behövt räfsa löv, men det kommer.
    Ha det gott
    Monkan

    SvaraRadera
  4. Inger, det känns som om det var en evighet sen jag låg i min egen säng, men huvudsaken är väl att man kan sova, oavsett var det är.

    SvaraRadera
  5. Marianne, det är nästan omöjligt. Nu var två stycken redan tingade så det var tre kvar att välja mellan, men det var svårt nog. Sen har vi inte tagit slutlig ställning till huruvida vi ska spara en valp.

    SvaraRadera
  6. Monkan, de flesta löven sitter kvar ännu, men det kändes skönt att få komma ut och göra något en stund.

    SvaraRadera
  7. spännande tillvaro det där... leta efter sängen var kväll :-)
    Fast det ser mysigt ut vid spisen

    SvaraRadera
  8. En liten ljusglimt i mörkret Cici. Alldeles nyss var det ett inslag på TV om en sverigedemokrat i Gällivare. Han hade anslutit sig till partiet strax före valet och lyckats bli invald i kommunfullmäktige. Nu hoppade han av eftersom han till sin bestörtning hade upptäckt att "de var hatiska mot invandrarna och ville kasta ut dem". Det ville inte han.

    SvaraRadera
  9. I min värld, man får väl vara glad att man har en säng, det finns dom som inte har det. Bara tanken på alla som får lov att övernatta under broar, i portgångar eller kulvertar nu när höstkylan och fukten smyger sig på! Skäms, om man klagar då för att man inte får krypa ner under sitt vanliga täcke.

    SvaraRadera
  10. Mvg, jag hörde honom på radion och såg en glimt på tv:n, och jag har en känsla av att han inte kommer vara den ende som hoppar av, eftersom det verkar vara många som missnöjesröstat på detta parti. Vad man förundras över är mannens förvåning. Var har han hållit hus?

    Jag vill inte skriva ut partiets namn eller förkortning för då kommer det som ett brev på posten en massa sympatisörers jättelånga, oförskämda kommentarer.

    SvaraRadera
  11. conny, så bra att man kan roa någon, även om man själv inte vet med vad.

    SvaraRadera
  12. Det roliga var att jag inte visste att du hade en massa såna läsare av din blogg. Man blir ju lite chockad över att du har såna hemska kontakter. Roligt är väl inte rätta ordet, förvåning passar väl bättre. Alltså inte kontakter, men att de läser din blogg.

    SvaraRadera
  13. conny, jag har inte såna läsare, men dom går in på bloggar där namnet förekommer, det är ju bara att söka på google. Dom har varit väldigt effektiva. Hittills har jag klarat mig (jag har sldrig skrivit ut namn eller förkortning) men många av dom bloggar jag är inne och kommenterar på har drabbats, så tro inte att det är något jag bara hittar på. Förhoppningsvis har dom lugnat sig nu efter valet, men du kan ju alltid prova på din blogg. Skriv något deras namn och något negativt om dom. Det kan bli en massa kommentarer på ett sånt inlägg.

    SvaraRadera
  14. 04:14.....men snälla rara Cici, har du inte hittat din säng???? Eller har du redan lämnat den???

    SvaraRadera
  15. Inger, nää, här irrade jag omkring tills jag utmattad hamnade framför datorn.
    Nej, men du vet ju hur det är med bebisar, dom vaknar mitt i natten och är hungriga, och så är det här vissa nätter. Cilla låtsas som hon inte hör något, så då får jag kliva upp, ta moppen och torka alla kisspölar, plocka upp bajshögar och säga åt Cilla att komma och ge ungarna lite snutte en stund. Sen blir det bus ett tag, mera kiss och bajs och efter en timme ungefär så slocknar dom igen.

    Och du kan aldrig ana vilka röstresurser dom har när dom vill något! Det hörs ända ut på vägen även om fönster och dörrar är stängda.

    SvaraRadera
  16. Ok Cici. Allt ordnar sig, världen snurrar vidare. Ha en bra dag. :-)

    SvaraRadera
  17. Jag är på sätt och vis glad att barn och flera av barnbarnen är allergiska. För hur väljer man ut en av ulltussarna när alla ser så näpna ut.

    SvaraRadera
  18. frktjatlund, det är verkligen inte lätt.

    SvaraRadera