En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 7 oktober 2010

Ett hundliv

Egentligen har jag ingenting att skriva om, förutom då att årets nobelpris i litteratur har tillkännagivits i dag. Ett namn som låter mycket bekant, men som jag inte tror att jag läst något av, Maria Vargas Llosa från Peru. Han lär vara lättläst, så det blir väl till att leta reda på några av hans till svenska översatta böcker. Hur som helst brukar jag få en eller ett par böcker av årets nobelprisvinnare i julklapp.




I går kväll fick jag umebesök. Det var Carina, som har valparnas pappa Morgan, och Petra med sonen Wille, och så Helen som flyttade hem. Det var naturligtvis valparna dom ville träffa och se hur dom artade sig. Dom lät nöjda och jag får väl lite på deras omdöme, dom kan ju den här rasen mycket bätte än vad jag gör.



För övrigt är jag bara så jättetrött. Sena kvällar, lite utevistelse och tidiga mornar tar på krafterna. Nu är det bara en knapp vecka innan valparna är åtta veckor och får flytta hemifrån. Då ska det väl bli lite lugnare i huset även om ett par av valparna blir kvar lite längre.


Nu hoppas jag att valparna snart slutar med sitt bus och lägger sig för natten så att matte också får gå och lägga sig.


  

6 kommentarer:

  1. Hej! Tittar förbi hos dig på din fina och trevliga blogg för att önska dig en trevlig och skön helg!
    Kram ifrån Peter....hmm...du vet han som tror sig vara Oumberlig.......(ler)

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är jobbigt med småttingarna. Hoppas du får möjlighet att vila lite under helgen.
    Ha en gott!

    SvaraRadera
  3. Peter, visst är du oumbärlig! Ha det så bra själv i helgen, du och Lilla Frun.

    SvaraRadera
  4. Tant Björn, helg eller vardag, alla dagar lika. Men jag är ju pensionär så jag borde ju ha all tid i världen. Det är nog mera orken det hänger på.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Rekommenderar dig att börja med Marios bok: "Staden och hundarna". Mycket bra bok.
    :)

    SvaraRadera
  6. Tigris P, tack för tipset!

    SvaraRadera