En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 8 oktober 2010

Tillbakablick

Eftersom jag just konstaterat att det endast finns hundar, till största delen valpar, på bilderna jag tagit de senaste dagarna, tänkte jag att jag kollar om jag har några foton från samma tid i fjol. Det hade jag nästan. De här är tagna den 6 oktober:




Det blev nästan lite av en chock! Plogbilen har till och med varit ute.

Vi får nog vara glada och tacksamma över den här hösten, att den har varit så mild. I dag har jag gått omkring på tomten med valparna,  endast iklädd sandaler på fötterna. Inga strumpor, tårna har luftats utan att frysa det minsta. Visserligen hade jag en flieskofta på mig men den hade jag nog kunnat klara mig utan i solskenet.

Bäst att njuta av höstvärmen den tid den finns kvar. Skönt att kunna öppna korsdrag i stugan och släppa ut lite av kisslukten från valparnas alla pölar. Lukten är svår att undvika nu när småkorvarna äter "riktig" mat, urinen blir så mycket fränare då. Och moppen börjar inte vara så fräsch längre.  Tidningar är i det närmaste omöjligt att lägga ut, dom blir till småflagor på nolltid.

Jag hoppas på fint väder i morgon också då vi får besök i två omgångar.

Förresten fyller Cilla 4 år i dag och hon har inte fått så mycket som ett tuggben ens i present. Tur att hon inte vet om sin bemärkelsedag.


   GRATTIS CILLA!



  
 

10 kommentarer:

  1. Ja så var det ju, hösten kom så tidigt förra året.
    Nu har vi milt och vackert. Här nere börjar älgjakten på måndag - slut på skogspromenaderna å et tag.

    SvaraRadera
  2. epsilon, har du ingen du kan ringa som vet var jaktlaget håller hus just den dan? Inte slutar vi vara i skogen bara för att det är älgjakt, inte.

    SvaraRadera
  3. Oj, hade ni snö förra året så här års, vilken skillnad!! Undra om vintern kommer att bli mildare eller om den bara kommer igång senare, en sån vinter som vi hade förra året klarar vi oss gärna utan, vill gärna ha snö men förra året var extremt. Haha, aldrig är man nöjd!
    Kram

    SvaraRadera
  4. ja tänk vad fort man glömmer...bra att ha bildbevis. Vintern behöver inte komma riktigt än....Hösten kan få vara länge....

    SvaraRadera
  5. Malin, det kom nog ganska mycket i första omgången men sen tror jag det blev barmark ett tag innan snön tog över för gott. Men man glömmer fort den snö som föll i fjol.

    SvaraRadera
  6. Inger, ja visst är det konstigt vad man lever i tiden och glömmer det som varit. Men jag såg på väderrapporten att det ska bli kallare framöver.

    SvaraRadera
  7. Inte ens en korvtårta, va!!!

    SvaraRadera
  8. Gubben, jag vet! Det var lite snålt. Jag får ta igen det en annan dag.

    SvaraRadera
  9. Det går allt fort, året. Idag har Gino åkt till sätern för årets älgjaktsvecka och jag ansluter på onsdag. Hoppas det dröjer än några veckor tills snön kommer för vintern.
    Grattis till födelsedagsbarnet!

    SvaraRadera
  10. Marianne, nu får man vara glad för varje dag där dagstemperaturen ligger på plus. Men till slut är det så mörkt att man börjar längta efter snön som lyser upp omgivningen. Helst ska det komma lite i taget.
    God jaktlycka!

    SvaraRadera