En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 1 oktober 2010

Ungar

I dag har vi haft besök av yngre sonen och sondöttrarna. Jag kan lova att det blev livat i holken och jag vet inte vilka som hade roligast, de tvåbenta eller de fyrbenta. Det förvånade mig att valparna höll inne med sina pirayabett när dom lekte med barnen. Det var först framåt kvällen som Elsa fick ett nyp i kinden och blev lite ledsen en stund.
Nu är  barnen och deras far på väg hem, valparna sover och farfar och farmor är trötta.

I morgon ska jag ta mig in till Staan för att ta bussen till Umeå, där jag ska hälsa på Helen och hennes valpar. På måndag är dom valparna åtta veckor och kommer snart att skingras, så ska jag hinna se dom i verkligheten får jag passa på nu. Det ska bli roligt.

Jag ska ladda batterierna till kameran så att jag kan ta riktigt många bilder.


 

8 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Ser så härligt ut med hela valphögen.

    SvaraRadera
  2. Men vilken dramatisk ni råkade ut för vid bäcken! Ja, ni har ju varg också att ängslas över. Jag har ju bara vildsvin och lodjur. Men lillen brukar hålla sig till mig, han vill ha koll på vad jag gör, matte kan ju rymma, typ...
    Hulda

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig att valparna sov som stockar när dom blev ensamma, underbart vilken lek!
    Kul att Helen snart får komma hem, kan tänkam ig att du längtar!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. imse, med tanke på hur många pölar valparna lämnar efter sig, var det ett under att ingen av flickorna blev blötare än dom blev. roligt hade dom alla sju.

    SvaraRadera
  5. Hulda, Cilla far inte långt bort några längre stunder, hon har också väldig koll på oss människor. Hon var inte långt borta nu heller, det var bara det att hon inte syntes. Men det gick ju bra som tur var.

    SvaraRadera
  6. Malin, valparna orkar hålla igång en timme ungefär, och då gör dom det ordentligt, sen slocknar dom som små ljus och sover ett bra tag.
    Hellen hade nog gärna följt med mig hem i går när jag for.

    SvaraRadera
  7. Tigris P, säkert varmt men kanske inte så bekvämt.

    SvaraRadera