En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 26 november 2010

Lätt packning

Dags att byta om, tåget går om ett par timmar. I morgon bitti vid halv nio-tiden kliver jag av i Uppsala och traskar iväg mot hotell Uppsala. Jag får nog räkna med att sitta en stund i lobbyn och vänta innan rummet är klart, men det finns kaffe och tidningar att fördriva tiden med. Vid ett kommer dottern som tar flyget ner i morgon.

Det är  julmarknad på slottet har jag läst på stadens hemsida, så dit har vi nog tänkt oss och kanske blir det ett biobesök till kvällen. Vi ska nog kunna fördriva helgen på ett angenämt sätt.

Väskan är packad och klar. Denna gång är den bara halvfull, lättast tänkbara, vis av erfarenheten från förra resan.

Jag törs inte tänka tanken att besöket skulle bli resultatlöst denna gång också.

En trevlig adventshelg önskar jag er alla!


 

11 kommentarer:

  1. Uppsala är en trevlig stad, så det finns säkert en hel del att pyssla med.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ska tänka på er och hoppas att allt går enligt planerna den här gången!

    Sköt väl om er...

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att det går bra denna gång. Och som imse sa- Uppsala är en trevlig stad.(Var i alla fall för 40 år sen)

    SvaraRadera
  4. En riktigt fin första advent önskar jag!

    SvaraRadera
  5. Nu går det fint, så är det!

    SvaraRadera
  6. Håller tummar och tår för dottern.

    SvaraRadera
  7. Jag är tillbaks från den mörka djungeln, så du vet. Lämnar ett litet tassavtryck. Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  8. Hoppas att allt gått bra och ni även haft något trevligt för er i Uppsala.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  9. Tack alla för välgångsönskningarna! Det var nog dom som gjorde susen för den här gången funkade allt som det skulle. Skriver ett nytt inlägg när det inte är så surrigt i huvudet och gungigt i kroppen som det är just nu efter den långa tågresan.

    SvaraRadera
  10. Du är tillbaka! Skulle precis skriva att jag saknar dej, nu väntar jag på nästa inlägg =)

    Och tåget gick bra?

    SvaraRadera
  11. Marianne, ha ha ha!! Jag har just lämnat in anmälan om restidsgarantiersättning till SJ. Drygt tre timmar sen på nervägen och två och en halv på hemvägen. Annars gick det bra!

    SvaraRadera