En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 6 november 2010

Nu far vi

Nu lämnar dottern och jag landsbygden för storstaden och jag vet inte när vi kommer tillbaka. Biljetten är enkel men känner jag mig rätt brukar hemlängtan slå sina klor i mig efter tre dagar i främmande miljö, det må vara Uppsala, Stockholm eller Paris. Förutom sjukhusbesök hoppas jag hinna med att träffa bekanta och släktingar, men vi får se.

I likhet med de flesta andra ungdomar, dit räknar jag alla under 40, har dottern datorn med sig och kanske finns det tid att skriva ett inlägg under vistelsen söderut. Kameran är naturligtvis med och laddaren också för säkerhetsskull.

Trevlig helg, alla!

4 kommentarer:

  1. Hej

    Skulle man kunna säga "borta bra men hemma bäst" kanske? he he

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni får det bra trots sjukhusbesök... Jag tänker på er och håller tummarna för din dotter!
    Och du, jag håller med dig, visst e de hemskt att flyga!

    SvaraRadera
  3. Jag håller alla mina tummar.....

    SvaraRadera
  4. Tänk att kunna få bo på min favoritplats, gubben och jag vill flytta dit när vi blir pensionärer. Det är så vackert där.

    SvaraRadera