En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 5 november 2010

Vad jag borde



Jag borde gå ut i förrådet och hämta in en resväska.
Jag borde plocka fram de kläder som ska packas ner i denna väska.
Jag borde sätta en bulldeg så att K har lite bullar att tröstäta när jag är bortrest.
Jag borde laga till några middagar som K bara kan värma när han är hungrig när jag inte är hemma och lagar mat åt honom.
Jag borde skriva en lista på vad hundarna ska äta när jag är bortrest.
Jag borde lägga biljetterna i resväskan så jag inte åker ifrån dom.
Jag borde ta en promenad med hundarna.
Jag borde gå upp till byabiblioteket med lite nya böcker jag har liggande.
Jag borde vattna blommorna ordentligt så dom inte har dött torkdöden tills jag kommer hem.
Jag borde städa huset ordentligt innan jag far.
Jag borde....

Jag tror jag tar en kopp te till och funderar på sakernas tillstånd.

7 kommentarer:

  1. haha.....det låter som om du tog rätt beslut där.
    Det finns så många borden och måsten här i livet ändå.
    Tids nog hamnar man i "ingen återvändo" då kan man ta tag i alla borden o måsten igen :-)
    Ha en trevlig resa!

    SvaraRadera
  2. I min värld, det mesta blev gjort trots allt denna dag. I morgon kväll bär det av till Uppsala Akademiska med nattåget.

    SvaraRadera
  3. Nej men...kommer du till mina hemtrakter. Hoppas inget allvarligt. Stannar du länge?

    SvaraRadera
  4. Ingabritt, dottern ska genomgå två röntgenundersökningar under måndagen och eftersom jag vägrar flyga tar vi tåget ner redan på lördag natt. Sen har vi hela söndagen på oss att bese Uppsala. Ska försöka komma mig ut till Funbo kyrka för att leta efter gravar på min mormors sida. Min mormor växte upp hos sina morföräldrar i Funbo.
    Efter måndagens undersökningar kommer antagligen dottern att må ganska pyton så då åker vi till min syster på Kungsholmen och blir väl där ett par dagar.

    SvaraRadera
  5. OK. Då förstår jag. Funbo ligger inte så långt från våra nejder. Där har vi för övrigt "vår plantskola" som levererar våren till oss. Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Ska du ut på äventyr? Vad kul!
    Visst är det så ibland, man vet vad man borde men ingenting blir gjort, kroppen sammarbetar inte med hjärnan ;-)
    Hoppas du har en härlig helg, kram Malin

    SvaraRadera
  7. Malin, äventyr och äventyr, det beror på hur man ser det. Spännande är det bli i alla fall. särskilt för dottern.

    SvaraRadera