En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 27 december 2010

En prinsessa fyller 5 år

I afton har farmor och farfar varit på födelsedagskalas. Elsa, äldsta barnbarnet fyllde 5 år och det måste ju firas förstås. Med oss som present hade vi ett par nya skidor vilket föräldrarna hade tipsat om, dom gamla var urvuxna. När vi kom var det redan mörkt och middagsdags, så provturen får göras i morgon, om det inte är för kallt.

Tidigare på dagen hade det varit barnkalas med tårta och skattjakt så jag kan tänka mig att prinsessan och hennes familj kommer att göra en tidig kväll. Det är i alla fall min erfarenhet att barnkalas är ganska så tärande.

Bilden togs på julafton då barnen klädde ut sig. Jag trodde att Elsa föreställde en prinsessa, men fick svar på tal. Jag tyckte hon sa att hon var Drak-Ulla och kanske var det så för kusin Leo föreställde en drake.


12 kommentarer:

  1. Söt DRA-KULA,tur att hon inte hade huggtänder det kunde ha slutat blodigt värre, hihihi.Ha en bra nyårsafton.

    SvaraRadera
  2. Självklart att man tycker ens barnbarn är prinsessor.

    SvaraRadera
  3. Det är inte alltid så lätt att hänga med i förvandlingsnumren. Vare sig hon är prinsessa eller DrakUlla så är hon bedårande.

    SvaraRadera
  4. Barnbarnen = Livets efterrätt ♥

    SvaraRadera
  5. Selma, som tur var förlöpte dagen utan att blodvite uppstod. Gott nytt år du med!

    SvaraRadera
  6. Inger, jag tror att alla barnbarn i hela världen är sötnosar.

    SvaraRadera
  7. stickmamman, det är bäst att passa på att kalla dom för sånt nu, snart är dom för stora för att tolerera sådana barnsliga epitet.

    SvaraRadera
  8. Tant Grön, som farmor kan jag ju bara hålla med.

    SvaraRadera
  9. Ingabritt, det är nästan så att man skulle vilja stanna tiden ett tag. Få ha dom kvar lite längre i det här barnsliga och lekfulla stadiet.

    SvaraRadera
  10. Gökboet, jag håller med dig fullsständigt.

    SvaraRadera