En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 8 december 2010

Kundservice


Vid vårt andra besök i Uppsala stannade dottern till utanför ett skyltfönster som hörde till Relax House på St Olovsgatan 19. Hon hade fått syn på en halskrage som hon läst om någonstans. Materialet innehöll keramiska trådar som reflekterade kroppsvärmen och hon funderade om det där kunde vara något för henne. Jamen vi går in och kollar tyckte jag och så skedde.


Där inne kunde man få olika sorters massage, bland annat kinesisk, vad nu det innebär, ansiktsbehandlingar och en massa annat gott. Två glada kvinnor fanns i butiken, av asiatiskt ursprung, och en kund som satt och läste en tidning i en soffa. Vi fick hjälp direkt och dottern provade nackskyddet, men det tryckte mot nacken så det var inget för henne, däremot fanns det långärmade polotröjor som skulle komma i veckan."Kerstin kommer på torsdag" meddelade den glada expediten/massören. Tyvärr skulle vi inte vara kvar i Uppsala då, men tack i alla fall.


Just som vi skulle gå ut ropar Den Glada: "Nu kommer Kerstin!", och in genom dörren kliver en kvinna som genast blir överfallen med frågor från de anställda och den läsande kunden, som fattar tycke för Kerstins stickade luva och ber om att få prova den, vilket hon får. Jag tror att Kerstin, som bara skulle titta in som hastigast och lämna en polotröja (!), kom sig två steg innanför dörren innan hon blev av med både mössa och polo.

(Det här är inte Kerstin utan en modell som visar en mössa som liknar den kerstin hade på sig.)

Det visade sig att tröjan satt precis, ja till och med lite för precist, så Kerstin skrev upp namn och adress till oss och lovade att skicka upp en tröja i större storlek som dottern skulle få prova. Om den passade var det bara att skicka pengar, annars fick vi skicka tillbaka varan.

I går kom tröjan som ett brev på posten och ett kvitto som meddelade att tröjan egentligen kostade 520 kronor och inte 400, hon hade sett fel, men hade hon sagt 400 så fick det bli så! Hon hoppades att den skulle passa. Det gjorde den, och kragen går att dra upp där bak ända till hårfästet, och mjuk och skön är den.

Nu har jag skickat pengarna och ska maila Kerstin att varan har anlänt och kunden är belåten med tröjan och den extravaganta rabatten.


Det kallar jag för kundservice!
Det här är däremot Kerstin.

Bilderna är lånade på nätet



12 kommentarer:

  1. Man blir glad av att läsa om detta, hur glad skulle man då inte vara om man haft en likadan tröja...till samma pris?????

    SvaraRadera
  2. Precis å vill man bli bemött. Strålande kundservice ! För att inte tala om vilken fin reklam Relax House har fått tack vare ditt inlägg ! Den reklamen är säkert värd mera än den rabatt ni fick .
    Underbart !

    SvaraRadera
  3. strandskatan, jag gör gärna reklam för affärer och företag som sätter kunden i fokus och där man alltid blir vänlig bemött.

    SvaraRadera
  4. Inger, jag är inte riktigt säker på hur du menar? Ursäkta en trögtänkt!

    SvaraRadera
  5. Vilken toppenservice! Och sånt sprider sej, det borde fler företag förstå.

    SvaraRadera
  6. Marianne, att en liten sten stjälper stort lass vet man ju, men det kan vara tvärtom också. Tillmötesgående och vänlighet kan vara räddningen den dagen.

    SvaraRadera
  7. Åh,så trevligt. Precis så vill man ju bli bemött.

    SvaraRadera
  8. epsilon, det finns änglar lite här och där som man träffar på när man minst anar det.

    SvaraRadera
  9. Så är sann kundservice. Vad roligt för er.

    SvaraRadera
  10. Selma, nästa gång vi besöker Uppsala är det mycket troligt att vi tittar in till Relax House igen.

    SvaraRadera
  11. Oj - det är sån´t man blir så glad av! Här i norr händer det nog oftare att man blir bemött på det sättet. Låna hem och prova t ex. Suveränt!

    SvaraRadera
  12. Beppan, det var det som var så trevligt med Uppsala, att småstadskänslan fanns kvar. Det är sant som du skriver att här uppe är det vanligt att man litar på folk och att man får låna hem saker.

    SvaraRadera